היישוב החדש כרמית, הנבנה ע"י מועצת מיתר, תופס תאוצה. ברשות מקרקעי ישראל הודיעו כי 29 מגרשים נוספים בישוב המבוקש יוצאים למכרז פומבי.

כלים
היישוב כרמית. צילום חיים אוחיון
היישוב כרמית. צילום חיים אוחיון

ביישוב כרמית החדש, השוכן סמוך למיתר ושייך לו בתחומי האחריות השונים, מתגוררות כיום משפחות בודדות. כעת ברשות למקרקעי ישראל הודיעו על פתיחת מכרז פומבי לעשרים ותשעה מגרשים נוספים בתחומי הישוב כחלק מהשלמת התב"ע הראשונה. מהמועצה נמסר כי קידום בניית המתחמים נובע מהרצון להקל על התושבים.

בנוסף, במועצה המקומית מיתר החלו לקדם את נושא היתרי הבנייה של הצבא בכרמית. על פי התכנית, 194 מגרשים יוקצו לאנשי קבע כחלק ממעבר צה"ל לנגב. במועצה מאמינים כי הישוב כרמית מתקדם בצעדי ענק לכיוון ישוב יוקרתי ולכן הביקוש למגרשים גדל.

אבנר בן גרא, ראש המועצה המקומית מיתר מסר בתגובה: "הישוב החדש כרמית הוא חלק מהותי בחזון להפרחת הנגב. אני רוצה להודות – לרמ"י, משרד השיכון, חברת גדיש, ותנועת אור, שלקחו חלק פעיל בעשייה. אנו שמחים לקבל את התושבים החדשים אל המועצה ולילדי כרמית, אני מאחל שנת לימודים טובה והשתלבות מהירה בבתי הספר. מועצת מיתר שמחה לקחת על עצמה את הישוב החדש כרמית ואנו מקווים לקדם כמה שיותר מהר גם את הישובים חירן ויתיר.