משאיות נחשבו מאז ומעולם כאחד מכלי הרכב העוצמתיים והיעילים ביותר הקיימים היום בשוק. כך למשל, כל מי שרוצה להוביל סחורה כבדה או להעביר תכולת דירה שלמה, נעזר בשירותיה של משאית גדולה וחזקה. אך על מנת להתניע את המשאית ולאפשר לה נסיעה שקטה ורגועה, יש צורך במצבר עוצמתי ואיכותי, שהוא זה שלמעשה מאפשר את כל העניין הזה.

מצבר למשאית
מצבר למשאית

חשוב לשים לב למצבים בהם אתם מתקשים להניע את המשאית, או לחילופין ישנו רעש מוזר בעת ההתנעה או בעיות בפעילות הרדיו. מצבים אלו מעידים על כך כי המצבר עומד להיגמר ויש צורך לגשת בהקדם למוסך מורשה על מנת להחליף אותו. כאשר מחפשים מצברים לרכב או למשאית, חשוב לשים לב כי מדובר על מוצר איכותי המגיע מחברה ידועה ומוכרת. כדאי לא לנסות לחסוך כמה שקלים, כי מה שעולה עכשיו בזול עשוי לעלות לאחר מכן ביוקר.

כל מה שרציתם לדעת לגבי מצברים למשאית

היום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של סוגי מצברים שונים, אשר חלקם מתאימים לרכבים פרטיים, בעוד אחרים מותאמים למשאיות בלבד. ההבדל העיקרי בין מצבר של רכב פרטי לבין מצבר של רכב מסחרי נעוץ בגובה הזרם החשמלי אותו הוא מסוגל לספק לכלי הרכב. היות והמשאית זקוקה לזרם חשמלי הרבה יותר גבוה מכלי רכב פרטי, הגיוני שהמשאית תזדקק לשירותיו של מצבר הרבה יותר חזק ועוצמתי, כמובן שחשוב לבחור מוצר איכותי, המגיע מחברה מוכרת וידועה, על מנת להבטיח את פעילותה התקינה של המשאית. אף אחד לא רוצה להיתקע לצד הדרך עם המשאית שלו, כאשר כל הסחורה מחכה להגיע ליעד הנכסף. לכן, על מנת להימנע ממצבים אומללים שכאלו, חשוב לבחור במצבר המתאים ביותר למשאית שלכם, בהתאם לדגם ולשנת הייצור שלה.

התקנה ומחירים

כאשר מתקינים במשאית מצבר שאיננו מיועד לה, הדבר עלול לגרום לקצר ואף לתקלה חמורה בכל מערכת החשמל של הרכב. לכן, חשוב לבצע את ההתקנה אך ורק במוסך מורשה, על מנת להימנע מתקלות לא נעימות ולהבטיח לעצמכם נסיעה שקטה ורגועה.

חשוב לציין כי מחירו של מצבר המיועד למשאית יהיה גבוה משמעותית ממחירו של מוצר דומה המיועד לכלי רכב פרטי. מדובר אומנם בפער של מאות שקלים, אך חשוב לא להתקמצן ולרכוש את המוצר המתאים ביותר לכלי הרכב שלכם.

לסיכום, ישנו הבדל עצום בין מצבר המיועד לכלי רכב פרטי, לבין מוצר דומה המיועד לשימוש במשאיות. המשאית היא כלי רכב הרבה יותר גדול ועוצמתי, ולכן זקוקה למצבר חזק יותר. חשוב להקפיד לרכוש את המוצר אך ורק במקום מורשה ועם אחריות, על מנת להימנע מתקלות בהתקנה לא מקצועית.