ביום שלישי הבא, ה – 11 למאי, יתקיים בירושלים כנס הילדים השנתי של החברה להגנת הטבע, בו ייקחו חלק כ – 3000 ילדים מכל רחבי הארץ, כ – 1000 מהם מירושלים, בגילאים 10 עד 15, המשתתפים בפעילויות החינוכיות של החברה להגנת הטבע ובתוכנית החינוך ילדים מובילים שינוי של החברה להגנת הטבע. הכנס יתקיים בשיתוף עיריית ירושלים

כלים

כנס הילדים מתקיים זו הפעם העשירית והשנה הוא יעמוד בסימן משבר המים ושמירה על המגוון הביולוגי. הכנס , שיתקיים בגיא בן הינום , ירכז ילדים ובני נוער מבתי ספר מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום , יהודים וערבים, והוא יהווה יום שיא לפעילות שנמשכת בבתי הספר במהלך כל השנה.

הכנס יחולק לשלוש חלקים: בחלק הראשון יהיו סיורים מודרכים ברחבי העיר בעקבות המים ובאתרי טבע עירוני, החלק השני יתמקד בכינוס בגיא בן הינום , תחת כיפת השמיים , לפעילויות משותפות , והחלק השלישי יכלול ברכות של ראש עיריית ירושלים והופעה מרכזית בהשתתפות תלמידים מבתי ספר בירושלים.

פזית שביד , מנהלת קהילת ירושלים של החברה להגנת הטבע: "שנת 2010 נבחרה על ידי האו"ם, משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, כשנת השמירה ל המגוון הביולוגי ולכן יש חשיבות גדולה לחינוך הילדים בנושא זה. הכנס הוא יום שיא שאמור להיות אירוע של מפגש חוויתי בין ילדים בישראל , לחזק את הקשר של ילדי העיר עם יישובם וסביבתם , להוות נקודת שיא בתהליך חינוכי מתמשך ובעיקר להתעסק בנושא אקטואלי עם יכולת עשייה והשפעה מיידית , תוך שיתוף ההורים בתהליך."