חניכי פנימיית ארזים יתחדשו במבנים מחודשים, בחדרים מרווחים ובחצר מטופחת עם פתיחת שנת הלימודים הקרובה. מנכ"ל רשת ד.י.ש ענבל דניאל, אשר מפעילה את הפנימייה "חשוב לנו להציע לחניכים מרחב חיים מטופח ומכבד. אנו מודעים להשפעה שיש לכך על תחושת השייכות והביטחון של החניכים והצוות. שנה"ל הבאה בדלת יוד שין מסמנת המשך התחדשות והתפתחות בתחומים שונים, מתוך אמונה שתמיד יש מה לשפר ולאן להמשיך לשאוף". נעם ליס: "נמשיך להעניק לילדי הפנימייה את הטוב ביותר".

כלים

במשך שנה, שקדו ועמלו בפנימיית ארזים על שיפוץ הפנימייה בהשקעה של קרוב לשלושה מיליון ש"ח, זאת בכדי לאפשר סביבת חיים טובה יותר ומהנה הרבה יותר, עבור חניכי וחניכות הפנימייה והעובדים בה. "שמנו לעצמנו למטרה לחדש את המבנים וכלל האזורים בפנימייה, ייצרנו מרחבים פרטיים בהם ירגישו הילדים תחושה ביתית." כך אמר נעם ליס, מנהל פנימיית ארזים.

שיפוץ הפנימייה כלל התייחסות חוץ ופנים מבנית, המבנים כולם הותאמו לצרכי החניכים והצוות הטיפול וכללו בין היתר: חידוש מבני מנהלה וחדרי טיפול, שיפוץ מבני המגורים של החניכים ופיתוח חצר הפנימייה. יתרה מכך, צוות הפנימייה נתן את הדעת לאווירה הפנים מסגרתית.

על כן, שיפצו ועיצבו את המבנים, תוך שמירה על סטנדרט גבוה ותוך שימת דגש לצרכי החניכים. בכלל זה: קניית ריהוט חדש למרחבים הציבוריים והפרטיים (מיטות, ארונות, שידות, ספות ועוד), שיפוץ והחלפת הדלתות, החלונות והמקלחות.

ליס הוסיף: "הפנימייה לא מתיימרת להחליף את הבתים מהם הגיעו הילדים, אך אנו שואפים להיות בית חם עבור ילדי הפנימייה. נמשיך להעניק לילדי ולילדות הפנימייה את הטוב ביותר ולהביא להצלחתם. שיפוץ הפנימייה הגיע לאחר תקופה בה גיבשנו תכנית שלמה העונה לצרכי הילדים, תוך שימת דגש לפרטים הקטנים ביותר".

פנימיית ארזים הינה פנימייה שיקומית-טיפולית לילדים ונוער בסיכון. הפנימייה מהווה בית חם ועוטף לכ-100 צעירים בנים ובנות בגילאי 8-18.

ילדי הפנימייה, המופנים משירותי הרווחה ברשויות המקומיות מכל רחבי הארץ. במסגרת הפנימייה, הנמצאת במושב שדה יצחק, נהנים הילדים מסביבה כפרית המשרה רוגע ומוגנות ומפעילויות מקדמות, הנתפרות לכל ילד בהתאם לצרכיו המיוחדים והאישיים למיצוי הפוטנציאל האישי.

ענבל דניאל, מנכ"לית רשת דלת יוד שין: "רשת דלת יוד שין תמשיך לעשות כל שביכולתה בכדי להעניק לחניכנו את מצע הצמיחה הנכון ביותר עבורם".