פסטיבל מתוק כדבש - מועצת הדבש מזמינה לקראת ראש השנה לטעום, לחוות וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים ולהשתתף בתחרות צילומים מתוקה - פסטיבל הדבש יתקיים במכוורות ברחבי הארץ

כלים
מבקרים במצפה הדבורים דבורת התבור - באדיבות מכוורת דבורת התבור
מבקרים במצפה הדבורים דבורת התבור - באדיבות מכוורת דבורת התבור

כיצד יוצרת הדבורה את הדבש? למה הדבש בריא? מדוע יש רק מלכה אחת בכוורת? מדוע ללא הדבורים לא יהיה לנו מזון? לאן נעלמות הדבורים? ועוד, ב"פסטיבל הדבש" שפותחת מועצת הדבש עם בוא השנה החדשה ויתקיים בין התאריכים- 22 בספטמבר עד 29 באוקטובר, במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ עם פעילויות מרתקות להכרת עולם הדבורה והדבש.

בימי הפסטיבל יוכלו המבקרים להשתתף בתחרות צילומים מתוקה, במסגרתה כל משפחה שתבקר באחת מהמכוורות בארץ, תתעד את הפעילות בצילום משפחתי, כאשר המשפחה עם הצילום המתוק ביותר תזכה בפרס.

בפסטיבל ייהנו המבקרים ממפגש עם דבוראים, צפייה בדבורים ובמלכת הדבורים בכוורת זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, סרטון על חיי הדבורים, סדנאות יצירה לילדים בנושא דבורים עם מוצרי המכוורת, טעימות ממגוון סוגי דבש הישר מהמקור, תחפושות, חידונים, אפיית עוגות דבש ועוד.

הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש אומר: "בפסטיבל הדבש ילמדו הילדים בדרך חווייתית, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם וכי בארץ ובעולם ממשיכים להתמודד עם תופעת היעלמות הדבורים".

עוד מציין אבידור: "בפסטיבל הדבש יפגשו משפחות וילדים עם דבוראים בשטח ויתנסו בעבודת המכוורת. כיום פועלים בישראל כ- 500 דבוראים המטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן מוצבות 60,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. כולם מוזמנים לבקר במכוורות, ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה וללמוד על עולמן של הדבורים והדבוראים כאחד".

לקראת ראש השנה, ממליצים במועצת הדבש, לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל, בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית ולוודא, כי על צנצנת הדבש מודבק תו האיכות של מועצת הדבש-

"דבש איכות תוצרת ישראל", המאשר את היותו דבש איכות טבעי. צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ- 4,000 טון דבש ובחגי תשרי ישווקו בישראל כ- 1,600 טון דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי.

פסטיבל הדבש יתקיים במכוורות ברחבי הארץ, ביניהן: מכוורת "פרחי הגליל" במושב מנות, "הבוסתן" בפקיעין, "דבש מכמנים", "דבורת התבור" בשדמות הדבורה, מכוורת "אופיר" באלון הגליל, "יערתהדבש" באלוני אבא, "בית הדבש והדבורה" בקיבוץ יד מרדכי, מכוורת "פורת" בעין יהב, מכוורת "גליל" בקיבוץ שמיר, "משק דבורים לין" בכפר בילו א', "מאחורי הדבש" בכפר חב"ד ועוד.