החל מחודש אוקטובר תתבצע אכיפה נמרצת ותקיפה נגד מפרי חוק ויוטלו עליהם קנסות. שוקי פורטל, מנכ"ל העירייה: "עיריית בית שאן רואה חשיבות עליונה בשמירה על הסדר הציבורי. אכיפה קפדנית היא אינטרס עליון של ציבור התושבים. גבשנו מדיניות אכיפה מסבירת פנים וסבלנית מחד אך יחד עם זאת, נחושה ובלתי מתפשרת"

כלים
החל  מבצע אכיפה נמרץ ומוגבר של יחידת הפיקוח בבית שאן
החל מבצע אכיפה נמרץ ומוגבר של יחידת הפיקוח בבית שאן

פקחים הפועלים מתוקף חוקי העזר של עיריית בית שאן ומטעמה החלו באחרונה באכיפת חוקי העזר ובהם, בין השאר, איסור על העמדה או החניית כלי רכב על מדרכות ואיסור העמדת והחניית רכבים תוך הפרעה לתנועה.

אחת מהרעות החולות בתחום התנועה העירונית היא חנייה באזורים אסורים המובילים לעיכוב תנועה, עומסים, עוגמת נפש ובמקרים רבים עד לסיכון הולכי רגל ונהגים. בתקופה הקרובה יתעדו צוות פקחים עבירות חנייה חמורות כגון חנייה על מדרכות ובמקרים בהם יש הפרעה מיידית לתנועה.

חנייה במקומות אסורים ועל מדרכות בפרט מהווה מטרד ואף מהווה סכנה להולכי הרגל, בעיקר להולכי רגל המסיעים עגלת תינוקות ולבעלי מוגבלויות, אשר רכבים החונים על מדרכות, מאלצים אותם לרדת לכביש ובכך להסתכן בפגיעה של מכוניות חולפות. אותם רכבים גם פוגעים במקרים רבים בשדה הראייה ועלולים להסתיר הולך רגל שמתכוון לחצות את הכביש, כלי רכב אחרים ועוד.

פקחי העירייה מחלקים בימים אלה מדבקות אזהרה ומכתבי התראה למשך תקופה קצובה בזמן לצורך הטמעת האיסורים השונים. החל מחודש אוקטובר יעבור מבצע האכיפה לשלב אכיפה נמרצת ותקיפה נגד מפרי חוק ויוטלו קנסות גם בגין עבירות אלה. לאחר תקופה של אזהרות והתראות, יגלו הפקחים אפס סובלנות כלפי המפרים את החוקים ויטילו עליהם קנסות.

החומר המתועד, לרבות התראות ואזהרות שניתנו כבר בימים אלה לנהגים ולרכבים, מועבר להנהלת יחידת הפיקוח ברשות, שם דנים בחומרת העבירה ובוחנים מקרים יוצאי דופן לצורך גיבוש מדיניות. התיעוד צפוי לשמש את יחידת הפיקוח בעתיד, אם וכאשר יעברו עבירות נוספות באמצעות אותם כלי רכב.

בעירייה הבהירו, כי מטרת המהלך היא להתמודד עם תופעות שכל התושבים נפגעים מהן ויש הכרח למגר אותן. "האכיפה נועדה למעננו התושבים. פעילות הפיקוח והאכיפה נועדה למנוע עבירות הגורמות הפרעה לסדר הציבורי ואנו מבקשים מציבור הנהגים להחנות את רכבם כחוק ולהימנע מביצוע עבירות חנייה חמורות ומעוגמת הנפש הכרוכה בקבלת דוח", הבהירו בעירייה.

העירייה מבקשת להדגיש, כי מטרת האכיפה של החוקים וקניסת מי שמפרים אותם אינה להעשיר את קופת העירייה אלא אך ורק לחייב את התושבים לשמור על החוק והסדר בכלל ובתחום התנועה בפרט.

"ככל שבעלי רכבים יפנימו ויטמיעו את החוקים וישמרו עליהם בקפידה, כך תישמר גם איכות החיים של כלל תושבי העיר, אשר יוכלו לממש את זכותם לחופש תנועה מרבי במרחב הציבורי", ציינו בעירייה.

מנכ"ל העירייה, שוקי פורטל הוסיף : "עיריית בית שאן רואה חשיבות עליונה בשמירה על הסדר הציבורי. אכיפה קפדנית היא אינטרס עליון של ציבור התושבים ובכלל. גבשנו מדיניות אכיפה מסבירת פנים וסבלנית מחד אך יחד עם זאת, נחושה ובלתי מתפשרת. השקענו במערך פיקוח יעיל שצפוי להיות מתוגבר כבר בעתיד הקרוב." ציין פורטל.

העירייה מבקשת עוד להבהיר, כי חל איסור על בעלי עסקים להציג שילוט פיראטי ויש לפעול רק בהתאם לתנאי הרישיון בנוגע לשילוט על בית העסק בלבד. בעלי עסקים שאינם פועלים כחוק מקבלים התראה לסילוק השלט ו/או הפסקת העבירה זמן מוגדר. אי הסרת השלט תגרור פעולות אכיפה בכל אמצעי חוקי העומד לרשות העירייה לרבות הטלת קנסות ונקיטת הליכים משפטים. כמו כן, במקרה של אי סילוק השלט, יפונה השלט ע"י העירייה תוך השתת עלויות הפינוי וכל פעולה אחרת הכרוכה בכך, על בעל העסק.

במסגרת מבצע האכיפה תהיה גם הקפדה על שמירה הסדר והניקיון בשטחים ציבוריים ופרטיים הכולל מפגעים כגון: מפגעי ניקיון ופסולת ברשות הרבים, חסימת מעברים ורוכלות. תיאסר נוכחותם של בעלי עסק ורוכלים המציגים את הסחורה שלהם על מדרכות ובכך מקשים על תנועתם של ההולכים עליהן. כמו כן יוענשו המשליכים פסולת בניין וכנגדם יושת צו לשמירת נקיון ו/או קנס על עבירה סביבתית.

בהודעת העירייה נאמר כי: "יודגש שוב, כי מטרת פעילות האכיפה הנמרצת אינה לנצל את הקנסות להעשרת קופת העירייה, אלא ליצור תרבות לציות לחוקי העזר של הרשות שהוא תנאי הכרחי ובסיסי לקיומה. לפיכך העירייה מלווה את האכיפה בפעולות הסברה ומאפשרת בשלב זה, תיקון הפרת החוק ללא קנס או נקיטת הליכים משפטיים. עיריית בית שאן תפעל בזירות שונות על מנת ליצור מודעות הולכת וגדלה של הציבור לשמירה על החוק וליצירת סביבה מחנכת וקריאה לשינוי בהתנהגות והתחשבות בזולת."