בשבוע שעבר, מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים כינס מפגש חרום של פורום תעשייני קריית גת בעקבות חוסר ההסדרה בפינוי אשפה באזור התעשייה בעיר ורצונה של העירייה להחיל מנגנון שאינו מקובל.

כלים

בעקבות חוסר ההסדרה בפינוי האשפה למפעלי התעשייה באזור התעשייה בקריית גת ורצונה של העירייה להחיל מנגנון שאינו מקובל על המפעלים ביצע מרחב דרום של התאחדות התעשיינים מפגש חרום בנושא בהשתתפות תעשייני קריית גת. המפגש התקיים ביוזמתו של אבינעם שקד, יו"ר התאחדות התעשיינים מרחב דרום ומנכ"ל מפעל שריונית חוסם בעיר יחד עם אביב חצבני, מנהל מרחב דרום של התאחדות התעשיינים.

בפורום השתתפו כחמישה עשר תעשיינים ממפעלים באזור התעשייה קריית גת במטרה לדון בבעיה המשותפת לכולם, אי פינוי פסולת באופן סדיר מהמפעלים שנמצאים בשטחו של אזור התעשייה. כפי שעלה בדיון פתוח בקריית גת, נכון להיום אין הסדרה אחידה לכלל המפעלים באזור התעשייה. בעתירות קודמות ברשויות מקומיות אחרות קבע בית המשפט כי על הרשויות המקומיות לפנות את כלל האשפה הנורמטיבית מהעסקים בתחומן עד לקביעת קריטריונים אחידים על ידי משרד הפנים באשר להגדרת אשפה חריגה בכמותה ומהי כמות האשפה הנורמטיבית שעל הרשות המקומית לפנות ללא תשלום אגרה מצד המעסיקים.

במטרה להסדיר את הסוגיה נשלח מכתב עבור ראש עיריית קריית גת, מר אבירם דהרי מטעם משרד עורכי-דין מוסקוביץ, אזרואל. במכתב צוין כי על הרשות המקומית מוטלת חובה שבדין להעניק שירותי פינוי אשפה לנכסים המצויים בתחומה, זאת כחלק מסל השירותים הבסיסי שמחויבת רשות מקומית לתת לתושביה ולמחזיקי הנכסים בתחומה, המשלמים ארנונה. למרות זאת, העירייה נמנעת מלפנות על חשבונה את האשפה הנצברת במפעלים שבתחומה.

אבינעם שקד, יו"ר התאחדות התעשיינים מרחב דרום ומנכ"ל מפעל שריונית חסם " כיום, עיריית קריית גת אינה מספקת שירותים כלל ומקבלת תשלומי ארנונה בעשרות מיליוני שקלים בשנה. אנו נמצאים במצב לא הגיוני מבחינת היעדר שירותים אל מול תשלום הארנונה. אנו נפעל ונקדם את הנושא מול ראש העיר או מי מטעמו המטפל בנושא ונדאג שזה לא יעבור על סדר היום"

אביב חצבני, מנהל מרחב דרום של התאחדות התעשיינים " המפגש נולד מתוך פניות של המפעלים עצמם למרחב דרום, בעקבות כך נולד הצורך לכנס פורום תעשיינים ייעודי לאזור שטיפל בבעיות נקודתיות ורלוונטיות. מתוך תפיסה זו, אנו מכנסים פורומים דומים באזורים שונים במרחב דרום בנוסף לכנסים וימי עיון הרלוונטיים לכל האזורים במרחב."