סגנית ומ"מ ראש עיריית חיפה והממונה על מנהל ההנדסה והתכנון בעירייה חדוה אלמוג, ביקרה השבוע במכון הטיהור בחיפה וקיבלה ממנכ"ל איגוד ערים אזור חיפה - ביוב אינג' עמי בן חיים ומיו"ר האיגוד קובי בלה, דיווח על הפעילויות השוטפות וכן על התקדמות תכניות הפיתוח והשדרוג של מכון הטיהור לאיכות קולחים שלישונית והחלפת מאסף שפכים ראשי לאורך הגדורה בעלות כוללת של 485 מיליון ₪

כלים

סקירה מפורטת על פעילויות איגוד ערים אזור חיפה - ביוב על מערך הולכת השפכים ובטיהור השפכים במכון הטיהור, ניתנה השבוע ע"י מנכ"ל איגוד ערים אזור חיפה - ביוב אינג' עמי בן חיים ומיו"ר האיגוד קובי בלה לסגנית ומ"מ ראש עיריית חיפה והממונה על מנהל ההנדסה והתכנון בעירייה חדוה אלמוג, בעת ביקורה במכון הטיהור. חדוה אלמוג, הביעה את התרשמותה מהפעילויות של האיגוד ואיחלה הצלחה לאיגוד בביצוע של עבודות הפיתוח שמהם ייהנו תושבי חיפה והאזור.

מכון הטיהור בחיפה, מטפל בכל יום בכ-100,000 מ"ק של שפכים בתהליכי טיהור ביולוגיים מתקדמים. השפכים המטופלים משמשים להשקיה חקלאית ובכך נחסכים למשק המים הישראלי כ-35 מיליון מ"ק מים בשנה.

יצוין כי, איגוד ערים אזור חיפה- ביוב אחראי על איסוף וטיפול בשפכים של העיר חיפה רבתי ושל ערים וישובים הסמוכים לה. הרשויות החברות באיגוד ערים חיפה - ביוב הן: חיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית מוצקין, קרית ים, שפרעם, נשר וטירת כרמל. בנוסף, מטפל מכון הטיהור בחיפה גם בשפכים המגיעים מרשויות נוספות, שלא חברות באיגוד, כגון: מועצה מקומית רכסים, מועצה מקומית אעבלין, מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה אזורית זבולון ועוד.