עיריית ירושלים הגישה לאחרונה, שתי תביעות לשון הרע ושתי תלונות ללשכת עורכי הדין כנגד אזרחים שהשמיצו עובדים סוציאליים ברשתות החברתיות. ההחלטה על הגשת התביעות והתלונות באה לאחר שלאחרונה גברו ההשמצות והשיימינג של העובדים הסוציאליים ברשתות החברתיות, שכללו השמצות, הפצת שקרים, פרסום פרטיים אישיים של העובדים ועוד

כלים

ההשמצות מועלות על ידי אזרחים ועו"ד ברשתות החברתיות וכוללות פוסטים פוגעניים, סרטונים שקריים, פרסום פרטים משפחתיים אישיים ושמות הילדים של העובדים. עובדים שנחשפו להשמצות מספרים על תחושות קשות, איומים, פגיעה בחיי המשפחה ופגיעה בשגרת החיים של בני המשפחה בעקבות השיימיג ברשות החברתיות.

לאור זאת החליט מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, להילחם בתופעת השיימינג באמצעות הגשת תביעות כנגד המשמיצים.

מנכ"ל העירייה, אמנון מרחב: "העובדים הסוציאליים של עיריית ירושלים מבצעים עבודת קודש קשה ומורכבת ביותר, ברגישות רבה מתוך תחושת שליחות אמיתית. אנו לא נאפשר לפגוע או להשתלח בהם, לאיים עליהם ולהוציא את דיבתם. העירייה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד כל אדם שינסה לפגוע בעובדים הסוציאליים ולהשתמש באלימות כנגדם. נגיש תביעות אזרחיות לפיצוי העובדות, נדרוש צווי הרחקה של מאיימים, נפעל מול ראשי לשכת עוה"ד לפעילות אתית ומשמעתית נגד עו"ד אשר מיעוטם כשל גם הוא בשיימינג והשתלחות בעובדי ציבור וכמובן נפעל באינטנסיביות מול המשטרה והפרקליטות לנקיטת הליכים פליליים נגד אותם אנשים".

מנהלת מינהל רווחה וקהילה בעירייה, בוני גולדברג מציינת "העובדים הסוציאליים פועלים יום יום בסיטואציות קשות ולא פשוטות במטרה לתת שירות לתושבי העיר ולתת מענה טוב ומקצועי השם מעל הכל את טובת האזרח-בדגש על הגנת קטינים וחסרי ישע. למרות הניסיונות לפגוע בעובדים ובהחלטותיהם המקצועיות באמצעות השמצה ברשתות החברתיות, אנו נמשיך בעבודתנו המקצועית תוך רגישות והקשבה למתן השירות הטוב ביותר לתושבי העיר".