שח"ם – ארגון השחקנים מברך על חתימת ההסכם בין משרד התרבות למשרד האוצר, על עליית תקציב התרבות לשנת 2017 ו - 2018 אך עדין ממשיך במאבקו להגדלת התקציב לאחוז אחד מכלל תקציב המדינה. אוהד קנולר יו"ר שח"ם:"המאבק מבחינתנו לא הסתיים עד שנגיע לכך שתקציב התרבות שיעמוד על 1% מתקציב המדינה"

כלים

בהודעת שם"ם נכתב: "שח"ם – ארגון השחקנים מצוי במאבק עוד משנת 2013 על הגדלת תקציב התרבות לאחוז אחד מכלל תקציב המדינה. חתימת ההסכם בין משרד האוצר למשרד התרבות על הגדלת התקציב מבורכת אך שח"ם ימשיכו לפעול למען הגדלת התקציב גם בשנים הבאות.

תקציב התרבות סבל במשך שנים, מחוסר תקצוב ממשלתי. שח"ם - ארגון השחקנים, יחד עם כלל איגודי היוצרים, שיתפו פעולה על מנת לעורר מודעות לעליית תקציב התרבות. שיתוף פעולה זה הוביל למאבק תקשורתי וקמפיין בשם "1% אחד לנשמה" שמטרתו להגדיל את התקציב לאחוז אחד מכלל תקציב המדינה.

טרום המאבק, סכום תקציב התרבות עמד על 0.17% מכלל תקציב המדינה, סכום קטן בהרבה משאר מדינות הOECD - , שמשקעים בתרבות לפחות אחוז אחד, אך בשנים האחרונות בעקבות המאבק של שח"ם בשיתוף כלל איגודי היוצרים, תקציב התרבות הלך וגדל משנה לשנה.

ההסכם האחרון בין משרד התרבות למשרד האוצר, על תקציב המדינה לשנים 2017 ו - 2018 מגדיל את תקציב התרבות שיעמוד על 0.25% מכלל התקציב המדיני. על אף הצעד המבורך של הגדלת התקציב, ועליית החשיבות של התרבות בעיני מקבלי ההחלטות, המאבק להגדלת תקציב התרבות לא הסתיים, ושח"ם ימשיכו לפעול למען התרבות הישראלית והגדלת התקציב הממשלתי למשרד התרבות."

אוהד קנולר יו"ר שח"ם : "לצערי תקציב התרבות בישראל, הוא מהנמוכים בעולם המערבי. אנחנו שמחים שבשנים האחרונות עקב פעילות אינטנסיבית של שח"ם ואיגודי היוצרים האחרים, הפכה התרבות הישראלית למשמעותית יותר בשיח הציבורי. ההסכם החדש הוא ללא ספק צעד נוסף שממשיך מגמה זאת, ועם זאת המאבק מבחינתנו לא הסתיים עד שנגיע לכך שתקציב התרבות שיעמוד על 1% מתקציב המדינה. ברכות לחברינו מהאיגודים האחרים, לשר האוצר ולשרת התרבות, ולעובדי המשרדים שהיו אמונים על חתימת ההסכם."