משרד הפנים, מינה את אילן גמליאל לראש המועצה האזורית אל קסום, המאגדת שבעה יישובים בדואים בנגב

כלים

גמליאל, שימש בעברו כממונה על השלטון המקומי ברצועת עזה ובגוש קטיף מטעם משרד הביטחון וכראש מועצת ערערה שבנגב. אילן גמליאל מחליף בתפקיד את ד"ר איציק תומר, ששימש כראש מועצת אל-קסום, מיום הקמתה לפני כשלוש וחצי שנים.

אילן גמליאל: "אני מגיע לתפקיד עם ניסיון רב בשלטון המקומי ועם היכרות מעמיקה עם האזור והאתגרים העומדים בפניו. האתגר הראשון של המועצה בימים אלו הוא פתיחה מסודרת של שנת הלימודים, ב-17 בתי ספר יסודיים, 6 בתי ספר תיכוניים ו-90 גני ילדים ברחבי המועצה. מאז כניסתי לתפקיד לפני ימים ספורים אני מקדיש את עיקר זמני להתמודדות עם המחסור הקיים עדיין בכיתות, עם קיומם של מפגעים בטיחותיים וכמובן עם הבעיה החמורה של מוסדות חינוך רבים שעדיין אינם מחוברים לרשת החשמל. יחד עם זאת, אני אופטימי ומאמין שעד ה-1 בספטמבר נוכל להתמודד עם מרבית הבעיות ולפתוח את שנת הלימודים באופן הטוב ביותר האפשרי".

גמליאל הוסיף: "לאחר ששנת הלימודים תיפתח כסדרה, בכוונתי להתרכז בשיפור ובהתמקצעות דרכי עבודת המועצה, ובקביעת תהליכים של תוכניות מתאר מסודרות, שעדיין חסרות בצורה חלקית או מלאה, למרות שמדובר ביישובים שחלקם הוקמו כבר לפני יותר מעשור. יישובי מועצת אל-קסום, נמצאים בתחתית המדרג הסוציו-אקונומי, אך גם בתחתית בכל הקשור לתשומת לב ולהשקעה. על מנת שהמועצה תוכל להתבסס ולהתחזק יש להקנות לה בסיס חזק, תקציבי ומנהלי, וזו המשימה שלקחתי על עצמי לקדם".

משרד הפנים החליט לקיים את הבחירות לראשות המועצה ב-29 בנובמבר השנה. בכוונתי לעשות כל שביכולתי בכדי שהמועצה שתועבר לראש המועצה הנבחר, תהיה מספיק חזקה על מנת שמי שייבחר, יוכל להמשיך ולקדם את היישובים ואת תושביהם ולא למצוא את עצמו עם מועצה בלתי ניתנת לניהול ולפיתוח".