עשרות מעובדי מפעל "גדות ביוכימיה" במפרץ חיפה מקבוצת דלק, הפגינו היום בפתח המפעל במפרץ חיפה במחאה על כוונת ההנהלה לפטר קרוב למחצית מהעובדים במפעל, כ-52 איש מתוך סך 110 העובדים. יו"ר וועד העובדים אילן ברנשטיין, " לא ניתן להנהלה לזרוק עשרות עובדים מסורים בגלל כוונת ההנהלה לסגור את מתקן הפרוקטוז תוך כדי רכישת חומר זהה (פרוקטוז) בטורקיה בשקי אריזה"

כלים

""ההפגנה שקיימנו היום, היא סנונית ראשונה מתוך שורה של צעדי מחאה שבכוונתנו לקיים אם הנהלת המפעל לא תחזור בה מכוונתה להעביר ייצור לטורקיה ולפטר כמחצית מהעובדים לאחר , לאחר שבשנים האחרונות נסגר מתקן לייצור חומצת לימון", אמר יו"ר ועד עובדי גדות ביוכימיה אילן ברנשטיין.

ברנשטיין אמר עוד, "רוצים למעשה לסגור את המפעל בשיטת הסלמי... לאחר שבשנים האחרונות, הגענו להסכמה עם הנהלת החברה לפיטורין בהסכמה או לפרישה מוקדמת של כ-40 עובדים, אבל עכשיו, אנחנו מבינים שעם פיטורי כמצית מעובדי המפעל, הרי שזה עניין של זמן קצר בלבד, שהמפעל ייסגר ולא ניתן לכך את ידינו".

יו"ר ועד עובדי גדות ביוכימיה, הדגיש עוד בדבריו, ""אנחנו מנהלים עכשיו את הקרב על הבית שלנו על עתידן של עשרות משפחות והכל בגלל שההנהלה לא עומדת בסיכומים איתנו ורצונה להעביר את הייצור לטורקיה, לנוכח החשש שלנו שהנהלת המפעל תסגור בעתיד הקרוב גם את מתקן המלחים".