תושב הכפר כאבול שבגליל המערבי שפיצח גרעינים בטיילת הצפונית בעכו והשליך את הפסולת על הרצפה למד על בשרו כי לא משתלם ללכלך. הנאשם נידון לאחרונה בבית משפט השלום בעכו לקנס של 575 ₪. בכך קיבלה השופטת אביגיל זכריה את עמדת התובעת העירונית עו"ד לירז אלהרר-כהן

כלים

על פי כתב האישום עולה, כי ב-30 באוגוסט 2014 בשעה 21:48 נמצא הנאשם בטיילת כשהוא אחראי להשלכת פסולת מסוג גרעינים. פקחית שהיתה במקום מסרה לאיש הודעה קנס בסך 475 ₪, אך משבחר האיש שלא לשלם את הקנס הוגש נגדו כתב אישום בהתאם לחוק העזר העירוני.

במהלך הדיון בבית המשפט כפר הנאשם במיוחס לו. מטעם עיריית עכו העידה הפקחית דורית אסייג וציינה כי היא ופקח נוסף ערכו סיור בטיילת והבחינו בשלושה אנשים יושבים על ספסל ומפצחים גרעינים. הפקחית תיארה, כיראתה את הנאשם כשהוא מפצח גרעינים ומשליך את הפסולת על הרצפה, ובעקבות זאת נרשם לו דוח, שבגינו אף הודה בפניהם על המעשה.

מנגד טען הנאשם, כי אמנם היה עם בני משפחתו בטיילת ופיצחו גרעינים, אולם הוא לא השליך את הפסולת על הרצפה.

"לאחר שמיעת עדות הפקחית ועיון בתמונות, אני קובעת כי מצאתי לתת בה אמון מלא", פסקה השופטת זכריה. עוד קבעה השופטת, כי לא עלה בידי הנאשם לסתור את עדות הפקחית אשר צפתה בו מפצח את אותם גרעינים ומשליך את הפסולת על הרצפה.

התובעת, עו"ד אלהרר-כהן ציינה במהלך הדיון, כי אזור הטיילת הוא אזור רגיש המיועד לפיתוח ותיירות חוץ. היא ביקשה להטיל על הנאשם קנס ההולם את נסיבות העבירה.

השופטת הרשיעה את הנאשם וקנסה אותו כאמור ב-575 ₪.