זה היה כל כך קרוב. נבחרת הנערות של ישראל כמעט הצליחה להדהים באליפות אירופה, והייתה במרחק של נגיעה מהעפלה סנסציונית לרבע הגמר, אבל חוסר ריכוז של הבנות בשניות הסיום של המשחק מול לטביה הביא לכך שהלטביות ניצחו 59-56, ואילו הבנות הישראליות יתמודדו מחר מול קרואטיה ב-14:00 במשחקי הדירוג 9-16, כאשר ניצחון יבטיח להן את ההישארות בדרג א' והפסד ישלח אותן להתמודדות במקומות 13-16 שם יורדות לדרג ב' 3 מתוך 4 המשתתפות. מאמן הנבחרת, נמרוד מיטל, מדבר על הפספוס הגדול מול לטביה, ועל ההכנות למשחק הגורלי מחר מול קרואטיה

נמרוד מיטל, מאמן נבחרת הנערות של ישראל בכדורסל
נמרוד מיטל, מאמן נבחרת הנערות של ישראל בכדורסל

מיטל: "היינו רחוקים שני פוזשנים מלהגיע לרבע הגמר. מאוד רצינו להגיע לשם, לשם כיוונו מהרגע הראשון, למרות שהיה לנו ברור שאנחנו לא פייבוריטים. מצד שני, אנחנו אף פעם לא פייבוריטים, כך שזה לא תירוץ מבחינתנו. אחרי שלא הצלחנו להגיע לרבע הגמר המטרה היא להרים את הבנות, לאסוף את עצמנו, למצוא חזרה את האנרגיות המתאימות ולהתכונן למשחק מחר מול קרואטיה שניצחון בו יבטיח הישארות בדרג א', והפסד חלילה יכניס אותנו לבית של 4 קבוצות שמתוכן רק אחת נשארת בדרג א'".

אחרי 3 הפסדים בבית המוקדם, הצלחתם להתעלות דווקא במשחק מול לטביה ולהיות במרחק נגיעה מסנסציה.

"ידענו שהבית המוקדם יהיה מאוד קשה, וניסינו לקחת מכל משחק משהו טוב ולקדם אותו, להראות לבנות הצלחות קטנות במהלך המשחקים האלה ולתת להן את הביטחון שביום נתון אנחנו יכולים לנצח יריבה בסדר גודל של לטביה. הבנות נתנו את כל מה שיש להן, אבל בסופו של דבר קצת חוסר ריכוז ובעיה בסגירה בריבאונד מנעו מאיתנו לעשות הישג הסטורי. קצת חוסר מזל, אבל באליפויות כאלה יש דינמיקה וצריך להתקדם מיום ליום. אי אפשר להיכנס לאופוריה אחרי ניצחון ולדרמה אחרי הפסד. צריך לעשות הכל כדי להתכונן בצורה מקסימלית למשחק מול הקרואטיות. אנחנו שומרים על אותה שגרה המקצוענית שלנו. אנחנו מנתחים את המשחקים לבד וגם יחד עם הבנות. לומדים את היריבה. עושים כל מיני פעולות מנטליות קטנות. הכל בשאיפה שנצליח להגיע מחר באותה רמת מוכנות שהגענו מול לטביה למשחק נגד קרואטיה שהיא יריבה יותר חזקה מלטביה".

וכרגיל, אנחנו מגיעים כאנדרדוג.

"אין לנו את הפריבילגיה להגיע כפייבוריטים. גם מחר נצטרך להתמודד עם קבוצה יותר גבוהה שיהיה לה יתרון בריבאונד, אבל זה משהו שתמיד נתמודד איתו ואין טעם לבכות עליו. נצטרך לנסות לעשות עבודה קצת יותר טובה בהיבט הזה".

הספקת ללמוד את הקרואטיות? מה אנחנו יודעים עליהן?

"יש להן שתי שחקניות גבוהות משמעותיות, יש להן 3 גארדיות בסדר גמור. בעיקרון, יש שם 5 בנות שמשחקות את מירב הדקות. המטרה שלנו תהיה לשדרג את כל הסיפור של השמירה על הגבוהות והריבאונד, להתיש את הקבוצה השנייה עד כמה שניתן מכיוון שהן משחקות רוב הזמן עם אותן בנות ואצלנו הפיזור יותר רחב, ולקוות שנעשה את זה".

אחרי הפיספוס אתמול, הבנות מבינות שמדובר במשחק מאסט?

"הבנות מבינות. דיברנו על זה. היום עשינו חצי בוקר של חופש כדי קצת לנקות את הראש ולעשות ריסטרט. אחר הצהריים נצא לאימון שבו נדבר על היריבה, ננסה לתקן כמה דברים שאפשר, ולאחר מכן נצפה במשחק של היריבה, נדבר עליה ונעשה שיחת קבוצה להרמת המוטיבציה. בקיצור, נעשה כל מה שאפשר כדי להגיע מוכנים מחר בצהריים".

אם עד עכשיו אפשר לומר שהלחץ לא היה על הבנות כי היה להן רק מה להרוויח, במשחק מול הקרואטיות אלמנט הלחץ משחק תפקיד גם אצלנו?

"אנחנו מנסים כל הזמן להוריד את הלחץ מהבנות בכל מה שקשור לתוצאה. אנחנו עסוקים בהתקדמות וללמוד ממשחק למשחק, ומאמינים שכשתוצאה מכך נוכל להשיג את התוצאה הרצויה. אם נדבר עם הבנות כל הזמן על להישאר או לרדת אז ה יפריע להן. למרות שהמשחקים בשלב הראשון היו אולי עם פחות משמעות קריטית, עדיין הלחץ היה משמעותי. זה לא שבאנו למשחקים באיזי. המשחק היחיד שבאנו אליו באיזי היה נגד רוסיה, כי ידענו שהוא לא ישפיע על שום דבר, אבל לכל המשחקים האחרים הגענו באותה דריכות וניסינו לא לוותר על אף משחק".

לסיום, אתה אופטימי לקראת מחר?

"בוודאי. כולנו נחושים ומאמינים שאפשר לעשות את זה".

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ