הקרב על הדגים ממשיך - ח"כ ברושי פנה ליו"ר ועדת הכספים בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה בנושא חיסול המדגה הישראלי

כלים
יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני)
יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני)

היום (27/07) פנה יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) וביקש מיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לקיים דיון דחוף בוועדה, כבר בשבוע הבא לפני היציאה לפגרת הקיץ, בעקבות כוונת האוצר להמשיך ולפטור ממכסות ייבוא של דגים עד סוף השנה.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע מבקר המדינה שהוא מתחיל הליך של בדיקה בנושא השפעת השינוי בשיעור המכס לפני חג הפסח על מחיר המוצרים בענף החקלאות, וביקש משר האוצר את התייחסותו לטענות שהועלו בישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה לצורך בדיקה ראשונית של הנושא.

בנוסף, ביקש המבקר לקבל בהקדם את עמדתו של אגף תקציבים לגבי התרומה של הפחתת המכסים במסגרת מכסות הייבוא, לגבי כל קבוצת מוצרים ולגבי הצעדים שבכוונת האוצר לנקוט, וגם את העבודה הכלכלית שנעשתה טרם ההחלטה על הפחתת המכסים לקראת חג הפסח במסגרת מכסות הייבוא, וחומרים ובדיקות כלכליות נוספים בעניין זה בהקדם האפשרי.

בפנייתו לגפני כותב ברושי: "אתמול התייצבו אלפי חקלאים ואנשי ענף המדגה, בחום הקופח של עמק בית שאן, להפגנה כנגד כוונת משרד האוצר להסיר חד צדדית את המכס על ייבוא הדגים, צעד שיביא לקריסת הענף בארץ.

אנו יודעים כי לשר האוצר אין כל כוונה לשנות את דעתו והוא דוהר קדימה על גבם של החקלאים, במהלכים שכבר הוכח שאינם מביאים להורדה משמעותית במחירים לצרכן הישראלי.

אני פונה אליך בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה בראשותך כבר בשבוע הבא, טרם יציאת הכנסת לפגרה, במטרה למצוא את שביל הזהב ולמנוע את הפגיעה האנושה בחקלאים ואת חיסולו של ענף שלם המספק תוצרת טרייה ואיכותית לאזרחי המדינה."

אתמול ערכו מגדלי הדגים הפגנת המונים, בהשתתפות ראשי המועצות האזוריות, נציגי הארגונים החקלאיים וחברי הקיבוצים והמועצות האזוריות. במחאה כנגד החלטת משרד האוצר להסיר באופן חד צדדי את המכס על יבוא הדגים.