נירית דהן / " קומיקס – איך קוראים את זה?" יום רביעי, 3 באוגוסט, מוזאון הנגב לאמנות בב"ש, ב 18:00; במסגרת התערוכה "אוטוביוגרפית: וידויים בקומיקס של נשים יהודיות" שמוצגת במוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע, יתקיים ביום רביעי, 3 באוגוסט, שיח גלריה עם נירית דהן, עוזרת אוצרת במוזאון הנגב ואספנית קומיקס.

כלים
יצירה של מרים ליבצקי מתוך הספר "ג'ובניק"
יצירה של מרים ליבצקי מתוך הספר "ג'ובניק"

נירית דהן לוקחת את המשתתפים למסע בתוך נבכי הקומיקס הנשי האוטוביוגרפי, ותלווה בהדרכתה את הקהל למחוזות הקומיקס הנשי, היהודי והבינלאומי.

בין היתר דהן תלמד את הקהל איך ניגשים לקומיקס ואיך מתייחסים לכל הסימנים הגרפיים כדי להבינו " קומיקס – איך קוראים את זה?". מה אומרים הסמלים המצוירים בכותרת הקומיקס ומשמעותם?, השימוש בכתיב גדול או קטן, והיא תראה כי אף הבחירה של הקומיקסאיות בסוג "הבועה" לטקסט, הינה משמעותית להבנת הקומיקס לאשורו- בועות מקוטעות מביעות רגשות לעומת בועות עגולות. ותדגים את הקשר והיחס בין הציור לסיפור בקומיקס.

נירית דהן, עוזרת אוצרת במוזאון הנגב היא הרוח החיה והמפיקה בפועל של התערוכה הבין-לאומית ובקיאה בז'אנר המיוחד הזה של ספרות/ אמנות.

"אוטוביוגרפית: וידויים בקומיקס של נשים יהודיות" היא תערוכה בין-לאומית שנדדה בחמש השנים האחרונות ברחבי העולם; מבריטניה לארה"ב ולקנדה, ומוזאון הנגב הינו התחנה האחרונה במסע והיחידה שבה תוצג בישראל. התערוכה מאפשרת הצצה אינטימית לחייהן ועולמן הפנימי של 16 אמניות יהודיות. באמצעות קומיקס שמתובל בהומור עצמי, לעיתים הומור שחור על נושאים כואבים וקשים, הן מביעותרגשות, מחשבות ודעות בסדרת תמונות וסיפורים ולעיתים גם בתמונה אחת, ריאליסטית, גרוטסקית או מדויקת ככל שתהיה.