חוק שירותי הרווחה (פרק אוטיזם) של מפלגת 'יש עתיד' מגיע לועדת הרווחה. לדיון יגיעו יוזמי החוק : יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד ושר הרווחה לשעבר, ח"כ מאיר כהן. יאיר לפיד: "עבודה רבה לפנינו. יחד, בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים, הארגונים וההורים נתחיל בקידום תהליך החקיקה ברגישות הנדרשת". ח"כ מאיר כהן: "אחד החוקים החברתיים החשובים של השנים האחרונות"

כלים
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד

חוק שירותי הרווחה (פרק אוטיזם) שעבר בקריאה טרומית בכנסת, יעלה לראשונה לדיון מחר (25.7.16) בוועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת. מדובר בחוק חברתי שבא להסדיר את נושא הטיפול של המדינה באוכלוסיית האוטיסטים ובני משפחותיהם ויסייע באופן ניכר לאוטיסטים עצמם וחשוב לא פחות, לבני משפחותיהם.

החוק הינו פרק א' מתוך חוק כולל הנקרא חוק שירותי רווחה שמסדיר את הטיפול במאות אלפי ילדים ומשפחות לבעלי מוגבליות. יוזמי החוק מברכים על המהלך ההיסטורי שנרקם אשר הביא להתחלת החקיקה בנושא. הם מבטיחים לפעול בוועדות ובהליך הפרלמנטארי בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים, יחד עם ח"כ אורלי לוי שהגישה הצעת חוק דומה ויחד עם שר הרווחה חיים כץ וימשיכו לפעול כדי שהחוק יורחב בהקדם. כמו כן, יוזמי החוק ביקשו להודות לשר חיים כץ שידע לאחד את הבית סביב החוק.

כזכור, מדובר בחוק חברתי מהגדולים בתחום הרווחה בשנים האחרונות והוא מהווה פלטפורמה ותשתית למימוש ועיגון זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל. מאחורי הצעת החוק, עומד דו"ח ממשלתי רחב היקף, שנוסח בקפידה על ידי וועדה בין-משרדית אותה הקים שר הרווחה לשעבר חה"כ מאיר כהן. הוועדה בחנה את נושא האוטיזם בהיבט רוחב עם משרדי הרווחה, החינוך, הבריאות והמוסד לביטוח לאומי. הדו"ח הממשלתי מקיף את הטיפול באדם האוטיסט משלב האבחון ועד ליצירת חליפה אישית למטופל על פי צרכיו ועל פי מידותיו.

כאמור, החליטו שרי האוצר והרווחה לשעבר, להעביר את הדו"ח לחקיקה עם תיקון שיהיה זה חוק שירותי הרווחה לטיפול באדם עם מוגבלויות, כאשר פרק א' מתייחס לאדם האוטיסט. למעשה, הכל היה ערוך ומוכן למימוש החוק כבר בתחילת שנת 2015. מאחר ומדובר בהצעת חוק נרחבת, פועלים חברי הכנסת תחת הסכמתו של יו"ר הוועדה אלי אלאלוף, להקמת וועדת משנה שתקדם את החוק.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד:"עבודה רבה לפנינו. יחד, בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים, הארגונים וההורים נתחיל בקידום תהליך החקיקה ברגישות הנדרשת. אני יודע שיש הרבה פחדים אצל משפחות האוטיסטים, בשביל זה יש כנסת, בשביל זה יש תהליך, בשביל זה יש ועדות כדי להקשיב לכולם ולשמוע לכולם. בוועדה יושבים חבורה של אנשים מצוינים שמבינים שהחוק הזה גדול יותר מהפוליטיקה ושיתגייסו לטובת העניין. במאמץ משותף אני מאמין שנוכל להביא בשורה חשובה לאלפי משפחות, הורים וילדים בישראל"

ח"כ מאיר כהן, שר הרווחה לשעבר, מיוזמי החוק: "אנחנו מתחילים בקידומו של אחד החוקים החברתיים החשובים של השנים האחרונות. כפי שהתחייבתי, החוק בא להיטיב עם המשפחות ונדון בו על כל סעיף וסעיף תוך כדי שההורים יקבלו במה לכל טענותיהם ודרישותיהם".