ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), חברת ועדת החו״ב, נפגשה יחד עם קבוצת חברי כנסת מהאופוזיציה עם משלחת מערב הסעודית, שבראשה גנרל בכיר בדימוס המקורב למלך הסעודי. ח"כ סבטלובה אמרה: "היה חשוב לנו, כחברי כנסת, לפגוש את המשלחת הסעודית שהבהירה לנו שאפילו כעבור 14 שנים מאז הוצעה, היזמה הערבית עדיין על השולחן. אך כדי להניע אותה, על ממשלת ישראל לחדש את המו"מ עם הפלסטינים בתמיכת כל המדינות שחתומות על היזמה ".

 קבוצת חברי כנסת מהאופוזיציה עם משלחת מערב הסעודית, שבראשה גנרל בכיר בדימוס המקורב למלך הסעודי*
קבוצת חברי כנסת מהאופוזיציה עם משלחת מערב הסעודית, שבראשה גנרל בכיר בדימוס המקורב למלך הסעודי*

סבטלובה הוסיפה: "הסעודים הזכירו כי הסוגיה הפלסטינית היא במרכזה של היזמה הערבית, ובלי התקדמות בתהליך המדיני מול הפלסטינים לא תהיה גם התקדמות מול סעודיה ומדינות ערביות אחרות. הבנתי כי גנרל אנואר אל-עשקי, ראש המשלחת נפגש גם עם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד והבהיר לו כי חשוב שגם נתניהו יבין: ללא התקדמות בזירה הפלסטינית, לא תהיה התקרבות בין ישראל למדינות ערב".

"עלינו לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני לא רק כדי לשפר את מערכת היחסים עם מדינות האזור, ולא רק כדי להקטין את נפח הטרור - גם על מנת לעצב את גבולות המדינה שלנו ולהפסיק את טרגדיית השליטה שלנו על עם אחר - וגם כי זו הדרך היחידה לשמור על צוויונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", סיכמה סבטלובה