שומרים על הכינרת נקייה: מאות משתתפים בשבת הראשונה לפרויקט "יצאת נקי - יצאת חינם" של רשות הכינרת. הפרויקט יתקיים בסופי שבוע לאורך כל הקיץ

מנקים את הכינרת. צילום - רשות הכינרת
מנקים את הכינרת. צילום - רשות הכינרת

משפחות רבות השתתפו במבצע "יצאת נקי-יצאת חינם", של רשות הכינרת בשבת האחרונה (16.7) בחוף חלוקים של איגוד ערים כינרת, כחלק ממאמצי רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת במטרה לעודד מעורבות פעילה של הנופשים בשמירה על ניקיון חופי הכינרת, מקורות המים ושמירה על איכות הסביבה.

בהמשך להצלחת קמפיין "יצאת נקי-יצאת חינם" בעונת הקיץ שעברה הוחלט, כי גם השנה יאפשרו לנופשים בחופים במהלך סופי השבוע לסייע בשמירה על ניקיון החופים, לאסוף 3 שקיות ייעודיות של אשפה: שקית בקבוקי פלסטיק, שקית של בדלי סיגריות ושקית של אשפה כללית ובתמורה ליהנות מזיכוי בדמי החניה.

נציגי 'רשות הכינרת' נכחו בחוף חלוקים במהלך השבת וחילקו ערכות הסברה לנופשים ברחבי החוף ושקיות ייעודיות (על פי סוג האשפה) לאיסוף אשפה. מאות משתתפים גילו התעניינות ומעורבות רבה בפרויקט ונטלו חלק במבצע כשמילאו שקיות אשפה, שמרו על החוף נקי, השרישו את ערכי הניקיון לדור הצעיר ואף חסכו עשרות שקלים כשנהנו מחניה חינם בחוף.

במהלך חודשים יולי-אוגוסט, בכל סוף שבוע יתקיים המבצע בחופים חלוקים, דוגית וצינברי כשבכל סוף שבוע ,חוף אחר מבין השלושה ישתתף בחגיגה. בסוף השבוע הקרוב, (23.7) המבצע יתקיים בחוף דוגית.

בנוסף ברשות הכינרת החליטו, כי גם במהלך חודש אוקטובר בו יצוינו חגי תשרי (ראש השנה וסוכות) יקיימו את המבצע החשוב. הנופשים יסייעו בשמירה על סביבה נקיה, באיסוף 3 שקיות אשפה ויוכלו להזדכות על דמי החניה בחוף.

בת-חן תורג'מן שנפשה בחוף חלוקים בכינרת מאז יום חמישי האחרון עם בעלה וילדיה סיפרה: "שמענו על היוזמה המבורכת הזו כבר בשנה שעברה וכשהגענו לחוף בכינרת וראינו את הצוותים של רשות הכינרת מחלקים שקיות היה לנו ברור שנשתתף ולא רק בשביל החניה חינם, המטרה מבחינתי הייתה להראות לנופשים פה שזה לא בושה להרים לכלוך מהרצפה וכמובן שהילדים שלנו ילמדו שהאחריות בשמירה על סביבה נקיה היא קודם כל שלנו".

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך, קהילה והסברה באיגוד ערים כינרת אומרת, כי שמירה על ניקיון חופי הכינרת הינה ערך עליון בעבודת איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת וכי קיימת חשיבות רבה ליצירת מודעות לנושא "לאחר הצלחת הפרויקט בשנה שעברה והגברת המודעות בקרב הנופשים לחשיבות השמירה על ניקיון חופי הכינרת, היה לנו ברור, כי המבצע יתקיים גם השנה. רבים מנופשי חוף חלוקים התגייסו בשמחה למבצע והגיעו עם שקיות מלאות בפסולת, פלסטיק וסיגריות, שמרו על החופים נקיים וזכו בזיכוי דמי החניה" אומרת סלע.