סוגרים את ברז המימון האירופי להסתה הפלשתינאית? חברים בכירים בפרלמנט האירופאי בוחנים דרכים להתנות העברת כספי הסיוע האירופי בהפסקת ההסתה הפלסטינית

 השקת קבוצת העבודה הפרלמנטרית המיוחדת, אתמול בפרלמנט האירופי בבריסל. (מימין) חבר בית המשפט האירופי לביקורת האנס גוסטף, חבר הפרלמנט האירפי ארטיס פבריקס ומנכ"ל השדולה הפרו ישראלית EIPA, אלכס בנג'מין. צילום: דפנה פרידמן
השקת קבוצת העבודה הפרלמנטרית המיוחדת, אתמול בפרלמנט האירופי בבריסל. (מימין) חבר בית המשפט האירופי לביקורת האנס גוסטף, חבר הפרלמנט האירפי ארטיס פבריקס ומנכ"ל השדולה הפרו ישראלית EIPA, אלכס בנג'מין. צילום: דפנה פרידמן

EIPA (Europe Israel Public Affairs) – השדולה הפרו ישראלית במוסדות האיחוד האירופי, מייסודו של הרב מנחם מרגולין, רשמה אמש הישג חשוב, כאשר קבוצת חברים בכירים ממגוון סיעות הפרלמנט האירופי הקימה קבוצת עבודה פרלמנטרית בפרלמנט האירופי שתפעל לעצור ולצמצם סיוע כספי אירופי לגורמים וישויות מדינתיות שעושים בכספי משלם המסים האירופי מעשי טרור או תמיכה ברצח, אלימות והסתה.

חבר הועדה לחירויות האזרח בפרלמנט האירופי, ארטיס פבריקס, שנאם באירוע בשם חבריו, ציין כי: ״הגיע הזמן לעצור ולבחון היטב את הצורה בה אנו מבזבזים את כספי משלמי המיסים האירופאים במזרח התיכון. אני מאמין שעלינו ליצור הנחיות ברורות לגביי העברת הכספים לממשלות במדינות אשר זוכות כיום לתמיכה כספית ישירה מהאיחוד האירופי, באזורים בהם ניתן לראות דוגמאות בולטות להסתה, כמו במקרה של הרשות הפלסטינית, מצריים ולוב".

חברי קבוצת העבודה הפרלמנטרית החדשה – ובהם ארני גריק מגרמניה, באס בלדר מהולנד, לארס אדקטוסון משבדיה, רומנה ניקולא מנשקו מרומניה, פטרס אאוסטרוישיוס מליטא ואחרים, יגבשו בשבועות הקרובים מנגנון אשר יאפשר לנציבות האירופית להגדיר קריטריונים ברורים שימנעו העברת תקציבים מלכתחילה או שלילתם תוך כדי התהליך בכל מקרה שמתברר כי כספי משלם המסים האירופי ממנים טרור, הסתה לאלימות, הפרת זכויות אדם"

מנכל" EIPA אלכס בנג'מין מציין, כי הרשות הפלסטינית זוכה מהאיחוד האירופי לכספי סיוע שנתיים בגובה של 170 מיליון אירו וכי עד 2020 אושר כבר עקרונית סיוע כספי בגובה של בין 7.7 ל- 9.2 מיליארד אירו.

"על הרשות הפלשתינאית להבין שיש השלכות להסתה לאלימות. ההשלכות הן שמשפחות מחבלים שביצעו פיגועי טרור לא יקבלו תמיכה. ההשלכות הן שמוסדות חינוך הקרויים על שם מי שדקר, רצח או דרס אזרחים ישראלים לא יקבלו תמיכה. ההשלכות הן שאירועים בהם מארחים את משפחות המחבלים במשרדי הרשות הפלסטינית, ומכריזים עליהם כשהידים וכמודל לחיקוי לא יקבלו תמיכה" אמר בנג'מין באירוע כינון קבוצת העבודה והוסיף: "אנו שואפים ליצור מסגרת ביטחון ו״ברז״ לכספי האיחוד האירופי בכפי שהנהיגה ארצות הברית. הדיבור הכפול של אבו מאזן – באנגלית על השאיפה לשלום, ובערבית בהסתה לאלימות, בדותות על "הרעלת בארות" אינה מתיישבת עם ערכי האיחוד האירופי ובוודאי שמשלמי המסים באירופה אסור שימשיכו לממן שום תמיכה- כספית או אחרת, ישירה או בעקיפין של עידוד אלימות ורצח" אמר מנכ"ל EIPA.