לילה של שינה שיגרתית כמעט והסתיים באסון * אישתו שהתעוררה בלילה מקולות שהשמיע בעלה אלירן, זיהתה לפתע שהוא אינו נושם * טלפון מהיר למוקד 101 של מד"א, הזניק למקום את הצוותים שהצילו את חייו ופינו אותו לבית החולים * השבוע נפגש אלירן עם האנשים שהצילו את חייו במפגש סוחט דמעות

כלים
השבוע נפגש אלירן עם האנשים שהצילו את חייו במפגש סוחט דמעות
השבוע נפגש אלירן עם האנשים שהצילו את חייו במפגש סוחט דמעות

לפני כשבוע בשעות הלילה התקבלה קריאה במוקד החירום 101 של מד"א על גבר כבן 31 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. אשתו שטלפנה למד"א, סיפרה בבהלה לניר גרוסברד, חובש רפואת חירום במוקד שענה לקריאה, כי בעלה החל להשמיע קולות מוזרים במהלך שנתו ולפתע הפסיק לנשום.

"האישה הייתה בלחץ וסיפרה כי בעלה מחוסר הכרה" שיחזר החובש במוקד מד"א ניר גרוסברד "תוך כדי השיחה, ביקשתי ממנה להשכיב את בעלה על הגב, הזנקתי במקביל את כונני מד"א וניידת טיפול נמרץ אליהם הביתה והמשכתי לתדרך אותה טלפונית לביצוע פעולות החייאה בסיסיות עד להגעת כונני מד"א לדירה, בדקות הקריטיות אישתו שבעבר עברה קורס החייאה במד"א ביצעה את הנדרש בקור רוח ובכך סייעה רבות להצלחת פעולות ההחייאה".

ואכן למקום הגיעו במהירות כונני מד"א שלומי פורגס, אבי אפלבאום, ישראל זלטס והחובש נתנאל אנגל רכוב על אופנוע שסיפר: "אני גר קרוב לביתו של אלירן, ומיד כשקיבלתי את הקריאה יצאתי למקום רכוב על אופנוע מד"א עם כל הציוד הנדרש, כשהגענו ראינו גבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשאישתו מבצעת בו פעולות החייאה בסיסיות והתחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות. לפתע, תוך כדי ההחייאה שמתי לב שהבן שלו בן ה-4 נמצא בחדר הסמוך וצופה במתרחש, מיד הרחקתי אותו מהמקום והבאתי אותו לאימא. זו הייתה החייאה מאוד אינטנסיבית ונתנו את הכל על מנת להציל את חייו".

למאמצי ההחייאה המאומצים הצטרף בתוך דקות בודדות גם צוות ניידת הטיפול הנמרץ של מד"א שהגיע לדירה עם הצוות חובש בכיר יואל גלט ופאראמדיק מד"א תומר פיין: "כשהגענו לדירה, התחלנו מידית בפועלות החייאה מתקדמות תוך מתן טיפול תרופתי ושוקים חשמליים, לאחר 7 שוקים חזר לאלירן הדופק והתייצב מצבו אז יכולנו לפנות אותו לבית החולים. עם ההגעה לבית החולים הוא החל להזיז את גפיו ומספר ימים לאחר מכן כבר פתח עיניים ובמוצאי שבת חזר להכרה מלאה. אני מאושר לראות איך הוא התאושש- מקרים מאין אלו נותנים לי את הכח להמשיך במה שאנחנו עושים יום יום".

ואכן, מספר ימים לאחר שהגיע לבית החולים, חלה שיפור ניכר במצבו של אלירן ולאחר שהתעורר הגיעו האנשים שהצילו את חייו לבקר אותו ואת משפחתו בבית החולים, בביקור מרגש וסוחט דמעות. במהלך הביקור הודתה אמו של אלירן לאנשי מד"א וסיפרה שבזכותם יש לה ילד שנולד מחדש.

גם אורן, אחיו של אלירן, שפע מילים חמות לצוות מד"א: "ההדרכה הטלפונית שהענקתם והמהירות שבה הגיעו הצוותים, הצילו את חייו של אלירן. תודה רבה לכם!.

את המפגש סיכם חובש מד"א נתנאל אנגל שהיה נרגש לא פחות מאלירן אותו הציל: "לראות את אלירן בריא מרגש אותי מאוד. זה נותן לי כח להמשיך ולהתנדב. אני כבר 21 שנים מתנדב במד"א ואירועים כאלו הם הסיבה מבחינתי להמשיך ולהתנדב- אין שום דבר בעולם כמו המראה של אלירן בריא ושלם חוזר הביתה לאשתו ולילד".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מרגש לראות את הקשר שנוצר בין החובשים והפאראמדיקים של מד"א למטופלים ואת המחויבות, המקצועיות והשאיפה של צוותי מד"א להציל חיים בכל מצב בכל מקום ובכל שעה. המקרה של אלירן מעיד על החשיבות של ביצוע עיסויי לב בשניות הראשונות שהן הקריטיות שבו אישתו בקור רוח התחילה את שרשרת ההישרדות להצלת חייו. אני קורא לכולם לעשות קורס החייאה ולהצטרף לנאמני החיים של מד"א ואני רוצה לאחל לאלירן שיקום מהיר ורפואה שלמה".