שמים סוף לבחילות: לקראת עונת הנסיעות משיקה חברת "תפוח טכנולוגיות" את "גרבידול" - טבליות מציצה לדיכוי בחילות

כלים
גרבידול, טבליות מציצה נגד בחילות בטעמי פירות. צילום: אלון גנון
גרבידול, טבליות מציצה נגד בחילות בטעמי פירות. צילום: אלון גנון

כולנו מכירים את ההרגשה הנוראה הזו; הלחץ בבטן, המועקה בקנה הבליעה והתחושה שממש עוד שנייה הכל הולך להתפרץ החוצה. אם זה קורה לכם באמצע היום, כשזה ממש לא מתאים לכם ללו"ז או בכל זמן נתון אחר, כדאי שתכירו את גרבידול.

לקראת עונת החופשות והנסיעות משיקה "תפוח טכנולוגיות" את גרבידול - טבליות ג'ינג'ר וויטמינים למציצה בטעמי פירות יער חמצמצים שנועדו לדיכוי הבחילות לאלה הסובלים מ"מחלת הנסיעה" – Kinetosis הידועה בשמה "מחלת ים" ולכל הרגישים לבחילות באופן כללי.

בניגוד לתפיסה הרווחת מקור הבחילה אינו בקיבה אלא באופן שבו המוח מגיב על דפוס התנועה הנקלט בחושים השונים. הסיבה, אי התאמה בין מערכת שיווי המשקל לבין מערכת הראייה. ההסבר המקובל לבחילות מבוסס על תאורית הקונפליקט: כאשר מערכות חישה מקבלות מידע סותר, המוח מתקשה לעבד את המידע ומתעוררת שורת תגובות אוטונומיות המשפיעות גם על הקיבה. המוח מנסה על ידי רפלקסים "לתקן" את הקונפליקט, והאדם יחוש סחרחורת, חולשה, בחילה ואפילו הקאה.

טבליות גרבידול מבוססות כאמור על ג'ינג'ר המוכר זה יותר מאלפיים שנה כצמח מרפא היעיל בטיפול בבחילות ובהקאות. מחקרים אחרונים מוכיחים כי הג'ינג'ר יעיל מאוד במניעת בחילות בנסיעות, ובמיוחד מחלת ים. ג'ינג'ר נמצא כמפחית גם סחרחורות, בחילות, הקאות וזיעה קרה בצורה אפקטיבית יותר מתרופות קונבנציונליות. לג'ינג'ר יש אפקט מונע הקאות מצוין שהוכח כיעיל מאוד גם בזמן הריון. בנוסף נוספו לטבליות גם תרכובת ויטמין C וויטמין B6-שבכוחם לסייע ולדכא את תחושת הבחילה הבלתי נעימה. הטבליות ממותקות מעט ומומלצות לנשים גברים ונוער 1-2 טבליות עד 4 פעמים ביום.

ערך קלורי לטבליה: פחות מ-5 קלוריות.

נשים הרות, מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים – יד להיוועץ ברופא.

מחיר מומלץ לצרכן: 55 ₪, בבבתי הטבע, במחלקות הטבע בסניפי רשת סופר פארם ובבתי המרקחת ברחבי הארץ.