חברי כנסת שכיהנו כראשי רשויות במכתב לרוה"מ ושר האוצר: "אנו תומכים במאבקם של ראשי הרשויות בפריפריה אשר יוצאים כל בוקר אל החזית האזרחית, ודורשים בצדק, מהשלטון יותר כלים ומשאבים. אנו תומכים בדרישתם הנכונה לצמצום הפערים ויצירת שוויון בחינוך ורווחה בין כלל ילדי ישראל"

ח"כ חיים ילין (ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר): "תושבי הפריפריה, אלה שיושבים על גבולות מדינת ישראל, צריכים לקבל את אותו סיכוי כמו כל תושב אחר.
ח"כ חיים ילין (ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר): "תושבי הפריפריה, אלה שיושבים על גבולות מדינת ישראל, צריכים לקבל את אותו סיכוי כמו כל תושב אחר.

ביוזמת חברי הכנסת חיים ילין ומאיר (יש עתיד) חתמו היום חברי כנסת שכיהנו כראשי רשויות בעבר על מכתב לראש הממשלה ושר האוצר בדרישה להביא לפתרון הסוגיה ולעמוד בהתחייבותם לאוכלוסיות אלה המגשימות את הציונות וההתיישבות בפריפריה. על המכתב חתמו ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ראש עיריית בני ברק לשעבר, ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) ראש המועצה המקומית ערערה בנגב לשעבר, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) ראשת עיריית הרצליה לשעבר, ח"כ חיים ילין (יש עתיד) ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) ראש עיריית דימונה לשעבר וח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) ראשת עיריית ערד לשעבר.

במכתבם ציינו חברי הכנסת כי: " אנו רואים בפיתוח הפריפריה הכרח ואינטרס לאומי ממדרגה ראשונה והמדינה אחראית לייצר שוויון הזדמנויות אמיתי ומתן הכלים הנדרשים לכל ילד ותושב על מנת שיוכל לפרוץ את תקרת הזכוכית ולמצות את הפוטנציאל הגלום בו. פיתוח הרשויות החלשות יסייע בצמצום הפערים וישפר את חוסנה החברתי של ישראל."

ח"כ חיים ילין (ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר): "תושבי הפריפריה, אלה שיושבים על גבולות מדינת ישראל, צריכים לקבל את אותו סיכוי כמו כל תושב אחר. חלק משרי הממשלה מבטיחים הבטחות, אבל בפועל לא יודעים איך מגיעים לפריפריה, רחוק מהכין רחוק מהלב. השקעה בפריפריה תסייע בצמצום הפערים ותשפר את חוסנה החברתי של ישראל "

ח"כ מאיר כהן (ראש עיריית דימונה לשעבר): "ילד בדימונה, ילד בעפולה וילד ברעננה צריכים לקבל את אותה הזדמנות להצליח בחיים. אי השוויון זועק והוא מצריך תיקון. ילדי ישראלי צריכים להיות שווים."