בנאום תקיף במיוחד בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי, מתח שר הביטחון לשעבר ביקורת קשה על הממשלה בה היה חבר עד לא מזמן. "מה שמדיר שינה מעיניי אלו הסדקים בחברה הישראלית, הכרסום השיטתי בערכים הבסיסיים, הניסיון לפגוע בחיילי צה"ל, מפקדיו וערכיו באופן המסכן את חוסנו"

משה (בוגי) יעלון. יתמודד לראשות הממשלה. צילום: עדי כהן צדק
משה (בוגי) יעלון. יתמודד לראשות הממשלה. צילום: עדי כהן צדק

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, הכריז היום (חמישי) בכנס הרצליה ה-16 של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי כי הוא יתמודד לראשות הממשלה בבחירות הבאות. "אני מתכוון להציע חלופה להנהגה הנוכחית, כי אין לנו ארץ אחרת", אמר יעלון.

"החודשים האחרונים הוסיפו וחידדו עבורי את פערי התפיסות, שנוצרו ביני לבין ראש הממשלה", הוסיף יעלון. "אם יש משהו המדיר שינה מעיניי וגורם לי להיות חרד, אלו לא משאיות הנשק מסוריה ללבנון וגם לא ניסיונותיה של איראן להפעיל נגדנו טרור, בהם יש לישראל יכולת לטפל. מה שמדיר שינה מעיניי אלו הסדקים בחברה הישראלית, הכרסום השיטתי בערכים הבסיסיים, הניסיון לפגוע בחיילי צה"ל, מפקדיו וערכיו באופן המסכן את חוסנו, העובדה שההנגנה הפכה להיות נגררת ומתלהמת".

"אלפי פניות של אזרחים ישראלים, מכל גווני הקשת הפוליטית, ודאי מחברי ליכוד רבים שמאסו במתרחש, הבהירו לי שיש כמיהה לשינוי", סיפר שר הביטחון לשעבר. "יש תקווה חוצת-מחנות, של הרוב השפוי במדינה, לראות הנהגה ממלכתית, שתוביל את ישראל על פי מצפון ולא על פי תגובות מתלהמות ברשתות החברתיות; שתחדל לנהוג בציניות ולזגזג; שאינה מסתתרת מאחורי שומרי סף שכל ייעודם לשמור על השלטון וכך להחליש את האיזונים והבלמים".

יעלון תקף במלים חריפות את הממשלה. "זו מנהיגות שעסוקה בלפלג את העם והחברה הישראלית. בלתי נסבל שהנהגת ישראל 2016 עסוקה בשיסוי בין יהודים וערבים, ימין ושמאל ובין עדות שונות, כל זה כדי לשרוד בשלטון ולהרוויח עוד חודש או עוד שנה".

"תפקידה של הנהגה ממלכתית הוא לחבר בין חלקי החברה ולא לקרוע, להסית ולשסות", המשיך יעלון. "אנו זקוקים למנהיגות שלא מאפשרת הרמת יד על שופטים ובית המשפט העליון. אפשר לחלוק על אקטיביזם שיפוטי, אך מחובתנו לשמור על שלטון החוק ולכבד את החלטות בית המשפט. אנו זקוקים למנהיגות שאינה עסוקה בהסתה והשתלחות נגד שופטים, שאינה חותרת לשעבד את התקשורת לטובת צרכיה ההישרדותיים".

שר הביטחון לשעבר הדגיש כי אין קיום איום קיומי על ישראל. "ישראל היא המדינה החזקה ביותר במרחב ובפער עצום. לכן, מן הראוי שההנהגה תחדל מלהפחיד את האזרחים ותפסיק להעניק להם תחושה שאנחנו נמצאים על סף שואה שנייה. זה ניסיון ציני לעוור את עיני הציבור. הם חושבים שבעזרת פחד הם ישכיחו את בעיות היום-יום, השחיתויות, הפערים החברתיים, קשיי הסטודנטים והזוגות הצעירים ויוקר המחייה".