21 מדריכי נוער ורכזי חינוך מיישובי המועצה האזורית זבולון, השתתפו בסמינר, שהתקיים בשני מוקדים- כפר איזון ות"א, בנושא התנהגויות סיכוניות בקרב בני נוער וצעירים, שחשף אותם למצבי סיכון שונים שהמתבגרים עלולים להיתקל בהם. הסמינר נערך במסגרת שיתוף פעולה בין מחלקת ספורט ונוער במוא"ז זבולון, הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול ואגף מצילה במשרד לביטחון הפנים

כלים

הסמינר בנושא התנהגויות סיכוניות בקרב בני נוער וצעירים, נפתח במפגש עם קצין מודיעין הנוער במשטרת זבולון שתיאר בפני המשתתפים את העבודה היומיומית עם נוער עבריין באזור הצפון ואף שיתף את הנוכחים בתופעות הסיכוניות שהמשטרה מזהה ובדגש על אלה שבמועצה.

בהמשך, ביקרו מדריכי הנוער ורכזי החינוך מיישובי המועצה האזורית זבולון בכפר "איזון" טיפולי-שיקומי. צוות הכפר בראשותו של עמרי פריש, אירח את הרכזים והמדריכים והציג את הנסיבות להקמתו ועל המטופלים בכפר. מנהל רשותי למניעת פשיעה, סמים ואלכוהול במועצה האזורית זבולון, תום אלבו, סיפר כי, "בסיום המפגש עם עמרי פריש, שמענו את סיפוריו של עופר שרון אשר נמנה על צוות המחלצים אשר טסים להחזיר מחו"ל תרמילאים אשר השתמשו בסמים ונקלעו למצב פסיכוטי. המשתתפים היו מרותקים לסיפורים המורכבים שהביא עופר"

בחלקו השני של הסמינר, הקבוצה יצאה לת"א,שבה נפגשו עם מנהלת תכנית הלב 24/7, שני נרדימון. תום אלבו הסביר כי, "מדובר בתכנית אשר הקימה עמותת עלם ובשנים האחרונות הורחבה ע"י משרד הרווחה. צוותי התכנית עוזרים ומלווים צעירים וצעירות אשר עוסקים בזנות ברחבי העיר תל אביב."

מנהלת תכנית הלב 24/7, שני נרדימון, תיארה את המסלול השכיח של נער או נערה אשר מוצאים עצמם לבסוף בקצה רצף הזנות, שמתחיל ממצב של נערה אשר מחפשת מישהו שייקח עליה חסות, יקנה לה מתנות בעבור תשומת ליבה ומסתיים ברחוב. מתוך ניסיונם בשטח עולה כי 100% מהנערים והנערות שאיתם הם עובדים בתכנית נפגעו מינית בעברם. לאחר המפגש, נערך סיור במתחם התחנה המרכזית בהנחייתו של מנהל תכנית "יזהר" להחלפת מזרקים, דני גולד.

ענת טנא מלכין ותום אלבו מסכמים, "זו השנה השנייה שמתקיים סמינר בנושאים סיכוניים במועצה. מטרת הסמינר הייתה להציג ולחשוף את המשתתפים לתופעות בחברה הישראלית על שלל הקשת הסיכונית במטרה לאפשר ולתת כלים, לנסות ולזהות התנהגויות מסוג זה עוד בראשית התהוותן. מטרה נוספת הייתה לגבש את הצוותים העובדים ברחבי המועצה בתחום הנוער. אנו מאמינים שסמינר זה הקנה למשתתפים כלים משמעותיים על מנת לנסות ולזהות את מצוקת הנערים שאיתם הם עובדים".

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.