יו"ר ועד עובדי חברת החשמל בצפון יעקב דבידה תקף באסיפת הסברה שקיים הוועד הצפוני של עובדי חברת החשמל במרחב הצפון את הנהלת החברה על ההתנהלות בכל הקשור להסכמי השכר עם העובדים: "הודעתי לעובדי מחלקת תשלומים בחברה שלא יעזו לגעת בשכר של העובדים, כי הוועד הצפוני מאוחד במאבק נגד הרצון לפגוע בשכרם של עובדי החברה כביכול בגין חריגות שכר". יו"ר ועד המהנדסים בחברה יעקב חי, הביע את תמיכתו ביעקב דבידה ואמר, "כולנו מאוחדים. אין סקטוריאליות. תישמעו ולעד צפון שיש לו יו"ר אחד וכולם מאחוריו בנושא חריגות השכר ואנחנו נבצע את ההוראות שיינתנו"

כלים
יור ועד עובדי חברת החמשל במרחב צפון, יעקב דבידה באסיפת ההסברה ברחבת בניין המשרדים הראשי של חברת החשמל בחיפה. צילום יח''צ
יור ועד עובדי חברת החמשל במרחב צפון, יעקב דבידה באסיפת ההסברה ברחבת בניין המשרדים הראשי של חברת החשמל בחיפה. צילום יח''צ

עובדים מאוחדים. "יש לנו את החובה המוסרית לא לאפשר לפרק את העבודה המאורגנת ולפגוע בשכר העובדים. ארגון העובדים נחוש והחלטי שיעמוד על כך שהעובדים יתפרנסו בכבוד"", אמר יו"ר ועד עובדי חברת החשמל במרחב הצפון יעקב דבידה באסיפת ההסברה ברחבת בניין המשרדים הראשי של החברה בחיפה ושבה השתתפו חברי וועד העובדים הצפוני והמזכירות הארצית וראשי סקטורים בוועד, כאשר גם יו"ר וועד האקדמאים עמיר כהן ויו"ר ועד הטכנאים וההנדסאים אבי קציר, הביעו את תמיכתם המלאה בצעדי המחאה שמוביל יו"ר ועד עובדי החברה במרחב הצפון יעקב דבידה.

יעקב דבידה אמר עוד בכנס, "גם אני שמעתי על הכוונה להפחית 1,000 ₪ משכרם של כל עובדי החברה וגם שמעתי על כך שמנהלים בחברה שוקלים להגיש תביעות נגד החברה בגלל הכוונה לקזז משכרם ולדרוש מהם החזרים כספיים בגין חריגות שכר כביכול. אני מודיע להם שיש להם אותנו - וועד העובדים! לא נאפשר פגיעה בשכרם של כלל העובדים כולל המנהלים הבכירים".

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל במרחב הצפון יעקב דבידה, סקר בפני העובדים את הסוגיות הקשות שעמן נאלץ וועד העובדים להתמודד ובהן, "יש לנו את הרפורמה בדרך, יש לנו שינויים בחברה, כוונה של ההנהלה להעביר עובדים לחוזים אישיים, הכנסת עובדי מיקור חוץ, פיטורי עובדים, הסכם השכר עדיין לא חתום, יש לנו כל בוקר הוראה חדשה, אך אנחנו נילחם. אני שמח על כך שיו"ר ההסתדרות הכללית אבי ניסנקורן ויו"ר המזכירות הארצית מיקו צרפתי מבינים שלא תהיה רפורמה ויחד ובמשותף, אנחנו פועלים נגד הניסיון לפגוע בשכר העובדים בגין כביכול חריגות שכר ולפגוע במישרין בעבודה המאורגנת".

יו"ר ועד המהנדסים בחברת השמל במרחב הצפון, יעקב חי, אמר באסיפת ההסברה, "הבעיה של חריגות השכר היא בעיה של עובדים ומנהלים יחד, כאשר יש כאלה שיפסידו הרבה ויש שכאלה שיפסידו הרבה מאוד ואנחנו נפעל יחד נגד הגזירה הזאת והערעור יתקיים ב-17 ביוני בביה"ד לעבודה ועד אז ניתן צו עיכוב ביצוע שמונע מההנהלה לבצע את ההורדה בשכר. לכן ההוראות של ההנהלה נעצרות".

יעקב חי אמר עוד, "כולנו צריכים להתכונן לגרוע ביותר, כי כל ההחלטות מתייחסות לעובדים ולגמלאים. והוועד לא צריך לתת הוראות לעובד שמורידים לו שכר והקו האדום זה שכר. אנחנו מנסים למנוע הורדת שכר. אנחנו נהיה איתכם".

יעקב חי, הביע את תמיכתו ביעקב דבידה ואמר, "כולנו מאוחדים. אין סקטוריאליות. תישמעו ולעד צפון שיש לו יו"ר אחד וכולם מאחוריו בנושא חריגות השכר ואנחנו נבצע את ההוראות שיינתנו"