בתשובה לשאלה האם מסקנות ועדת טירקל מיושמות בבדיקת פרשת החייל היורה מחברון אמר היועץ כי אינו רוצה להתייחס לתיק שמתנהל: "הפרקליטות עצמאית ואני סומך עליה מאוד. אני לא צריך לגבות אותה. הם עושים את עבודתם נאמנה". הוא הוסיף כי יישום מסקנות הועדה רלוונטי יותר למקרי לחימה מובהקים וכך היה במבצע צוק איתן. את הדברים אמר היועץ המשפטי לממשלה בכנס במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט לכבוד פרישתו של השופט עודד מודריק מכס השיפוט

כלים
 פרופ' אביעד הכהן בכנס. צילום: המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט
פרופ' אביעד הכהן בכנס. צילום: המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

מנדלבליט ציין כי אמירתו של השופט חשין כי "קולו של המשפט הצבאי צריך להישמע אבל כקולו של הפיקולו", כלומר בשקט, כבר לא רלוונטית ומרגע לרגע נהיית פחות רלוונטית. הוא רמז לדיון היום בקבינט ואמר: "לא נכנס לדיונים שהיו לרבות היום אבל המקום של המשפט מאוד מאוד חזק בקבלת החלטות, מצד מקבלי החלטות. מתוך הבנה בעצם שאתה לא יכול לקבל היום החלטות בכל התחומים לרבות התחומים הביטחוניים העדינים ביותר מבלי שאתה נותן משקל מרכזי לכוח של המשפט" . לדבריו: "לא כולם אוהבים את זה אבל זו מציאות שהיא קיימת".

מנדלבליט ציין כי לדעתו חשוב שתהיה ורסטיליות בפרקליטות ומעבר של פרקליטים בין תפקידים שונים הדרושים התמחויות שונות (לטיגציה- סנגוריה וקטגוריה וייעוץ) כדי שתהיה לפרקליטים ראיה יותר רחבה וכי הוא מכין לכך תוכנית. הוא נתן כדוגמא את השופט מודריק שעשה את מגוון התפקידים בפרקליטות הצבאית.

עוד התייחס היועמ"ש למונח 'לוחמת משפט'- החזית המשפטית ככלי להשגת יעדים מדיניים. הפוליטיקה מתרגמת למשפט והופכת לכלי אפקטיבי עם שיניים. בדרך כלל לארגונים לא מדינתיים יש יתרון גדול בתחום הזה. לוחמת משפט התקפית – ועדת טירקל לבדיקת המשט הטורקי- היוותה הזדמנות להתמודד עם הטענה שישראל לא פועלת כנדרש בחקירת טענות על הפרת דינים בינלאומיים. וזה היה עיקרה של ועדת טירקל להוכיח שישראל עומדת בדרישות החוק הבינלאומי.הבירור המשפטי המעמיק הוא בגללנו ולא בגלל אומות העולם. כדי לאפשר מצד אחד את היכולת שלנו להגן על עצמנו ומצד השני לשמור על המוסריות שלנו.

השופט בדימוס מודריק התייחס גם הוא בדבריו לפרשת החייל היורה ואמר שהוא מבין את הסיטואציה שהפרקליטות נמצאת בה וכי הם אינם צריכים להסתכל ימינה ושמאלה. והפרתון הוא ועשיתם הישר טוב וילכו בדרך הנכונה. והנערים והמבוגרים יכולים לצעוק. הסמכות היא שלכם והיכולת היא שלכם ואתם צריכים לממש אותה.

הדברים נאמרו בכנס בנושא משפט צבאי ופלילי במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט שהתקיים לכבוד פרישתו של השופט עודד מודריק מכס השיפוט, בעבר שופט בבית הדין הצבאי לערעורים.

בכנס דיברו עוד פרופ' אביעד הכהן דיקן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט שפתח וסיפר על היכרותו עם פרופ' מודריק ועל הפסיקה שלו ודרך הכתיבה הייחודית שבאה לידי ביטוי בין השאר במשפטו של יגאל עמיר. השופטת ברון, סיפר הגם היא על היכרותה הקרובה עם השופט בדימוס מודריק ומנתה את מעלותיו כשופט וכאיש משפחה דיברה על סוגיה מהמשפט הפלילי בעניין פסיקת פיצויים למי שהורשע וזוכה לאחר מכן במשפט חוזר או בערעור.

פרופ' רון שפירא דיקן המרכז האקדמי פרס עסק גם הוא בהרצאתו בסוגיות מהמשפט הפלילי והנחתה אותו בתו של השופט בדימוס, ד"ר הילי מודריק אבן חן מרצה במרכז האקדמי שגם אירגנה את האירוע וחתמה את הכנס במילים חמות. בסוף הכנס הודה השופט בהתרגשות לנוכחים ולמארגנים וסיפר חוויות מכס השיפוט ומדרכו האקדמית.

עוד נכחו השופט דוד רוזן, פרופ' בנימין שרדני נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט וחברים נוספים שבאו לחלוק כבוד לשופט בדימוס מודריק.