מחר, יום שבת, בתכנית "רואים עולם" בערוץ הראשון, ג'סי נורמן, זמרת האופרה בעלת השם העולמי, זוכת פרס וולף, מתבטאת בחריפות נגד החרם על ישראל ומבינה את החרמת יצירותיו של ריכארד ואגנר בארץ

כלים
   ג'סי נורמן בהענקת "פרס וולף". צילום: עודד אנטמן
ג'סי נורמן בהענקת "פרס וולף". צילום: עודד אנטמן

"אינני שופטת את הופעותיי לפי אופיו של המשטר של המדינה. עלי לציין כי הופעתי אפילו בספרד בתקופת הרודנות של פרנקו. אני מתנגדת לחרם על ישראל". כך אומרת זמרת האופרה, בעלת השם העולמי, ג'סי נורמן בריאיון מיוחד שהעניקה ליעקב אחימאיר לתכנית "רואים עולם" שתשודר מחר, יום שבת 4.6.2016, בשעה 21:00 בערוץ הראשון.

בריאיון, מביעה הזמרת נורמן, המרבה להופיע באופרות של המלחין ריכרד וגנר, הבנה גמורה לתופעה בה יצירותיו אינן מושמעות בישראל, עקב היותו אנטישמי. עם זאת, ציינה שיש להפריד בין היוצר ואופיו-לבין איכות יצירתו.

בתשובה לשאלה על המצב הפוליטי הנוכחי, במולדתה, ארה"ב, אומרת נורמן כי היא חשה מנוכרת, בעיקר בגלל התבטאויותיו של דונלד טרמפ. עוד הוסיפה נורמן כי לדעתה הילרי קלינטון, היא זו שיכולה להציל את אמריקה.

הזמרת ג'סי נורמן קיבלה השבוע את פרס קרן וולף , המוענק בישראל לאנשי מדע ולאמנים מכל רחבי העולם, מידי הנשיא ראובן ריבלין יחד עם עוד שבעה אמנים ואישים בולטים אחרים.