נער פלסטיני מקלקיליה, עבר בהצלחה ניתוח להארכת המעי במרכז הרפואי בני ציון. מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' איגור סוחוטניק, שהתמחותו מתמקדת בילדים הסובלים מתסמונת המעי הקצר, סיפר כי "המעי הוארך מ- 50 ס"מ ל-100 ס"מ, בכדי שפעילות המעיים ומערכת העיכול יתפקדו כפי שצריך"

כלים

"הנער הגיע אלינו עם הוריו, כאשר המעי היה באורך של 50 ס"מ, כתוצאה מתאונת דרכים שעבר לפני כעשור", סיפר מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' איגור סוחוטניק והוסיף כי, "במהלך השנים הצעיר היה במעקב בביה"ח אחר והגיע אלינו השבוע במצב שחייב ניתוח להארכת המעי על מנת שמערכת העיכול שלו תתפקד כראוי. בתום אשפוז שנמשך מספר ימים, הצעיר שוחרר מביה"ח במצב רפואי טוב, התחיל לאכול כמו שצריך ואף לה במשקל ב-5 ק"ג". הוריו של הנער הודו לרופאים במרכז הרפואי בני ציון, על היחס החם שלו זכו והטיפול הראוי לבנם.

פרופ' איגור סוחוטניק מסביר כי, "תסמונת המעי הקצר מוגדרת ככישלון של מערכת העיכול לספוג רכיבי מזון בצורה מספקת, לנוכח העובדה שאין מספיק מעי, מצב שעלול לפגוע בהתפתחותם של ילדים. ניתן גם להגדיר את תסמונת המעי הקצר גם תסמונת תת ספיגה הנובעת מכריתה של חלק נרחב מהמעי הדק."