לאחר כחצי שנה של עבודה מאומצת מפרסמת היום תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" , המונה כ-220 חברים – כולם מפקדים בכירים לשעבר בזרועות הביטחון, תוכנית ביטחונית בשם "ביטחון תחילה" . התכנית מציגה מתווה לשיפור מצבה הביטחוני מדיני של מדינת ישראל. בין חברי התנועה - מפקדים בכירים לשעבר בדרגות תא"ל ומעלה מהשב"כ, המשטרה, המוסד וצה"ל ניתן למנות את, ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, תא"ל גיורא ענבר, אלוף (במיל') דני רוטשילד, אלוף (במיל') אמנון רשף (יו"ר ומייסד התנועה), אריה פלמן לשעבר מ"מ ראש השב"כ, ניצב בדימוס אליק רון ורבים נוספים

התוכנית הביטחונית, אותה חושפת היום התנועה, נקראת "ביטחון תחילה" והיא משמשת כמתווה לשיפור מצבה הביטחוני – מדיני של ישראל. ייחודה הוא שאינה תלויה בפרטנר פלסטיני וכי היא ניתנת ליישום באופן עצמאי על ידי מדינת ישראל לבדה.

השקת התוכנית תלווה בקמפיין תקשורתי שמטרתו, העלאת השיח הציבורי סביב מצבה הביטחוני מדיני של מדינת ישראל והפתרון אותו מציעים המפקדים לשעבר – תוכנית ביטחון תחילה".

"תכנית הפעולה המוצגת במסמך זה, מתווה דרך ליציאה מהמבוי הסתום בו נמצאת ישראל ולשיפור מצבה הביטחוני מדיני", נכתב בראשית החוברת. "רק פעולה משולבת – ביטחונית, אזרחית-כלכלית ומדינית בגדה המערבית, ירושלים ובעזה – יכולה להביא לשיפור משמעותי ובר – קיימא בביטחון ישראל ולכן יש לאמצה כמקשה אחת", הם מוסיפים.

התוכנית מציגה שילוב בין הצורך בהגברת הביטחון האישי והלאומי תוך שמירה מן הצד השני על התנאים שיאפשרו בבוא העת לקיום מו"מ להסדר קבע עם הפלסטינים. התוכנית נשענת על תפיסת ביטחון המשלבת עוצמה צבאית לצד הבנה של מגבלות הכוח והצרכים הכלכליים – חברתיים של כל האוכלוסיות.

תוכנית "ביטחון תחילה" מונה חמישים וחמישה עמודים מפורטים, לצד מפות הסבר ומפרטת את המהלכים הנדרשים בכל חזית ביטחונית.

מטרות התוכנית, כפי שהוגדרו על ידי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", הם חיזוק ביטחון תושבי ישראל, מניעת הידרדרות ביטחונית נוספת, שמירת התנאים להסדר קבע עתידי עם הפלסטינים, הגברת הסיכויים להסדרים מדיניים – ביטחוניים עם מדינות האזור ושדרוג מעמדה הבינלאומי של ישראל.

על פי העקרונות המרכזיים של התוכנית, שנשענת על יוזמה ביטחונית-מדינית ישראלית עצמאית, תימשך השליטה של צה"ל בגדה המערבית עד להסדר קבע, ינקטו צעדים עצמאיים, ללא תלות בקיומו או אי קיומו של 'פרטנר' פלסטיני כמו העברת חוק 'פינוי פיצוי' והשלמת גדר הביטחון. כמו כן, התוכנית מציעה להסיר את העמימות המדינית, תוך הצגת תנאים באשר לעמדות ישראל בעניין פתרון הסכסוך לרבות הצהרה על עתיד הגדה ומתן מענה רב תחומי ומשולב לאיומים – מהלכים ביטחוניים- מדיניים ואזרחיים-כלכליים בגדרה המערבית, בירושלים ובעזה.

יו"ר התנועה, אלוף במיל' אמנון רשף: "ככל שתחושת הביטחון האישי הולכת ומדרדרת השיח בישראל מתפלג ונעשה אלים יותר. החלטנו לקחת אחריות ושקדנו במשך כחצי שנה על תוכנית ביטחונית אשר ניתנת ליישום ללא שאלת הפרטנר. במקום להתווכח האם ישנו פרטנר או לא, מדינת ישראל יכולה לקחת יוזמה עצמאית ולהוביל מהלכים ביטחוניים אשר ישפרו את מעמדה בעולם, ייצרו שקט ביטחוני ויעצרו את השסע בעם. אנחנו קוראים לנבחרי הציבור לקרוא את התוכנית, ללמוד אותה ולאמץ אותה".