עדן לוי-דדון בת ה-16, נמצאת בהליך שיקום ארוך בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנפצעה באורח קשה בפיגוע באוטובוס בצומת פת בירושלים * אביה ציין בראיון בגלי צה"ל כי חסר לה מחשב בבית החולים על מנת להשלים את חומרי הלימוד בבית הספר * מנכ"ל מד"א אלי בין נרתם לסייע והיום (ד') פגשה עדן את צוות מד"א שהציל את חייה וזכתה לקבל מחשב חדש מתנת הארגון

כלים
היום פגשה עדן את צוות מד"א שהציל את חייה וזכתה לקבל מחשב חדש מתנת הארגון
היום פגשה עדן את צוות מד"א שהציל את חייה וזכתה לקבל מחשב חדש מתנת הארגון

לפני מעט יותר מחודש, חזרו תושבי ירושלים ברגע אחד לתמונות האימה הקשות של אוטובוסים עולים באש. פיגוע בקו 12 בעיר, סמוך לצומת פת גרם לפציעתם של 14 נוסעים בהם גם עדן לוי-דדון בת ה-16, שנפגעה באורח קשה וסבלה מכוויות רבות בגופה.

עדן שפונתה על ידי צוות מד"א שכלל את נהג האמבולנס חובש רפואת החירום אבישי לנדאו, חובש רפואת החירום מנחם אסטריק, הפאראמדיק זוהר לומר, חובש רפואת החירום דני גור ומתנדבת הנוער שירה ברוכי אלוש, פונתה לבית החולים הדסה עין כרם שם הייתה מונשמת ומורדמת וכעת מצבה יציב והיא נמצאת בהליך שיקום בבית החולים.

אולם דבר אחד מרכזי מקשה במיוחד על תהליך השיקום של עדן. לפני מספר שבועות , התראיין אביה של עדן בתוכנית 'נכון להבוקר' עם ניב רסקין בגלי צה"ל לגבי מצבה וציין בפני המגיש כי לעדן אין מחשב, מה שמקשה עליה מאוד להתעדכן בנעשה בבית הספר. בתגובה לדברים החליט מיד מנכ"ל מד"א אלי בין כי במד"א ידאגו לעדן למחשב חדש ואפשרות גלישה באינטרנט: "כשהתבשרנו ע"י אביה שהיא התאוששה החלטנו לרכוש לעדן מחשב נייד בסיוע אגודת הידידים שלנו בצרפת וביחד עם חברת סלקום ניתן לה גם חבילת גלישה למשך שנה" סיפר מנכ"ל מד"א

ואכן כך קרה, הבוקר הגיע צוות מד"א שהציל את חייה של עדן לבית החולים הדסה עין כרם ובמפגש מרגש וסוחט דמעות העניק לה את המתנה לה עדן כ"כ חיכתה: מחשב נייד חדש עם חיבור לאינטרנט.

פאראמדיק מד"א זוהר לומר שנפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בסופר 'רמי לוי' במישור-אדומים ונמצא בימים אלו בתהליך החלמה ממושך נקלע למקום הפיגוע באוטובוס בו נפצעה עדן ומיד ניגש לסייע לה והצטרף לאמבולנס שפינה אותה לבית החולים: "עדן, אני הייתי במקום שאת נמצאת בו עכשיו כשנפצעתי בפיגוע אחר והזדמנתי לאירוע שנפצעת בו ואז הצטרפתי לפינוי שלך, את עוברת שיקום ארוך וגם לי לקח זמן רב לחזור לתפקד. באנו להביא לך ממנכ"ל מד"א מחשב שיסייע לך בתהליך הלמידה, אנחנו מאחלים לך החלמה מהירה."

חובש רפואת חירום במד"א מנחם אסטריק : "בזמן קבלת הקריאה על הפיגוע הייתי באזכרה של הילה בצלאלי ז"ל שהייתה חניכה שלי. יצאתי מיד למקום האירוע והגעתי לאזור במהירות. ראיתי שמעלים לאמבולנס שני פצועים, אחת מהן הייתה עדן שסבלה מכווית בחלקים גדולים מאוד מהגוף. אני זוכר שעדן דאגה לשלומה של אימה שהייתה באוטובוס והייתה בהכרה כל הנסיעה. הפיגוע הזה החזיר אותי לצערי לימים של פעם, אני מאושר לראות את עדן במצב טוב בהרבה ושמח על ההזדמנות לסייע לה בשיקום באמצעות המתנה הזו".

חובש רפואת חירום במד"א אבישי לנדאו, נהג האמבולנס שפינה את עדן לבית החולים: "הייתי במשמרת ובדיוק עליתי לאמבולנס, והתחלתי לנסוע לכיוון תלפיות למקרה אחר ומהמוקד הפנו אותי למקום הפיגוע. עם ההגעה למקום רצתי עם האלונקה ביחד עם החובש דני גור והגענו במהירות לעדן ולעוד פצוע, העלנו אותם לאמבולנס ונסענו לעין כרם במהירות. הייתי עם עדן במיון כ-45 דקות במהלכם טיפלנו בה וניסינו להרגיע אותה, עד שהגיע רופא בכיר שהרדים אותה להמשך הטיפול. אני מאחל לה החלמה מהירה וחזרה לשגרה במהירות".

חובש רפואת חירום במד"א דני גור: "הגענו למקום כשהאוטובוס עלה באש וראיתי את עדן פצועה ואת אמה לידה. האמא ביקשה שניקח את עדן ולא אותה וזה מחזה שנחרט לי בזיכרון. בזמן שפנינו את עדן היא לא הפסיקה לשאול היכן אמא שלה והרגעתי אותה שהכול יהיה בסדר. אני שמח לראות אותה חזקה, להגיע לכאן היום ולראות איך עדן התאוששה מחזק אותי כמתנדב מד"א ונותן לי את הכוחות והרצון העז להמשיך להתנדב ולהציל חיים. אני מאחל לה המשך החלמה מהירה".

עדן לוי-דדון הנרגשת הודתה לצוות על כך שהציל את חייה ושחזרה את האירוע הקשה: "אני זוכרת שעליתי לאוטובוס והלכתי לשבת מאחור , שניות ספורות לאחר שהתיישבתי היה פיצוץ חזק. בהתחלה חשבתי שאני מדמיינת ושאם אעצום עיניים הכל יעבור. אבל אחרי שפתחתי אותם ראיתי הכל שחור ואנשים רצים וצועקים. ניסיתי לצאת החוצה, אבל אדם ששכב לפני עם חולצה שעלתה באש חסם את המעבר. לפתע איתרתי את אמא שלי שהושיטה לי יד ועזרה לי לעבור. יצאנו החוצה ואחרי כמה שניות הרגשתי חולשה גדולה ואז הגיעו אנשי מד"א. אני מודה להם ולמנכ"ל מד"א – תודה רבה!".

גם האב והאם הנרגשים של עדן הודו למנכ"ל מד"א אלי בין באופן אישי על המחווה הנדיבה: "הפכת את עדן למאושרת, והמחווה הזו תעזור לה מאוד. אנחנו מודים לך מקרב לב ושמחים על המעשה שעשית, אתה איש גדול מהחיים ואנחנו מאחלים לך ולאנשים שהצילו את עדן רק טוב בחיים".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אני שמח לראות את עדן מחייכת והיה לי מובן מאליו שאנחנו במד"א נדאג לה כמה שאפשר בתהליך השיקום. אני רוצה להודות לצוות מד"א שפעל במקצועיות ובמהירות והציל את חייה של עדן ומקווה שהתרומה הצנועה שלנו לעדן תאפשר לה להשתלב במהירות חזרה בבית הספר ולחוג משפחתה וחבריה".