לאחר שד"ר אבשלום דנוך, עוזר נשיא וראש מינהל אקדמי ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ביקר במשכן התכלת עם בנו, החליט דנוך להביא את כל הכיתה של בנו לסיור במשכן

כלים
מפעל הטליתות משכן התכלת. צילום: אבשלום דנוך
מפעל הטליתות משכן התכלת. צילום: אבשלום דנוך

ד"ר אבשלום דנוך, ראש מינהל אקדמי ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, לקח את בנו לסיור בר-מצווה במפעל הטליתות והתפילין "משכן התכלת" היושב באזור התעשייה עמק שרה שבבאר שבע. לאחר הסיור, בו הבן הכין בעצמו את התפילין לעלייה לתורה, החליט ד"ר דנוך כי שאר ילדי כיתת בנו צריכים לדעת ולהכיר את תהליך ייצור התלית והתפילין כחלק מטקס העלייה לתורה שלהם.

כך, לאחר שבדק עם כל הגופים הרלוונטיים בבית הספר, הצליח דנוך לארגן טיול ראשון לכיתת ז' פרויקט נחשון מבית הספר מקיף אמית בבאר שבע. מחנך הכיתה, מיכאל עטיה, הצטרף לסיור וליווה את התלמידים בין השלבים השונים של ייצור הטלית והתפילין.

שלמה אברהמי, מנכ"ל המפעל, שאירח את התלמידים במרכז המבקרים המצוי במפעל מסר – "אנו מאמינים כי ילדי בר מצווה צריכים לדעת מהיכן מגיעים הטלית והתפילין כדי להעמיק את הקשר של חתן הבר מצווה עם המסורת היהודית. זוהי אינה פעם ראשונה שמגיעות אלינו כיתות ללמוד על תהליך הייצור של הטלית ואני מקווה שבתי ספר נוספים יצטרפו לתהליך המתהווה".