כאשר אתם מתכננים להחליף את דלתות הפנים של הבית, כדאי שתכירו מעט את סוגי הדלתות השונות, כדי שתגיעו לבחירה נכונה של דלתות, שמתאימות לבית שלכם. חשוב מאוד לבחור בדלתות פנים שעומדות בתקנים של מכון התקנים הישראלי.

כלים
דלת כניסה מעוצבת
דלת כניסה מעוצבת

כדי לבחור דלתות פנים בצורה נכונה, כדאי להכיר כמה מושגים וסוגים שונים של דלתות פנים:

  • סוגי משקופים של דלתות
  • עיצוב הדלת
  • עמידות של הדלת בפני מים
  • דלת הזזה

המושגים הללו נותנים את הבסיס בשיקולים בבחירת סוג דלת הפנים המתאימה. אנו ננתח כל מושג, ונבין כיצד הוא משפיע על בחירת דלתות הפנים של הבית:

1. סוגי משקופים של דלתות

ישנם סוגים שונים של משקופים בדלתות פנים. אחד החומרים הנפוצים ביותר עבור משקופים לעץ פנים, הוא עץ אורן. כדאי לבחור את המשקוף לפי נוחות, ולפי מראה. כדי לבחור משקוף לדלת הפנים בצורה נכונה, כדאי להכיר סוגים שונים של משקופים לדלת.:

  • משקוף בעל פינות עגולות - מתאים כאשר רוצים סגנון טבעי או בוטיק.
  • משקוף בעל פינות מרובעות - מתאים כאשר הבית מעוצב בסגנון מודרני.
  • משקוף מדורג - מתאים בבית עם עיצוב חדשני.

את המשקוף כדאי לבחור לפי העיצוב הכללי של הבית.

דלת פנים מעוצבת

2. עיצוב הדלת

ישנם סוגים שונים של עיצובי דלתות. יש דלתות שמעוצבות עם פורמייקה ופס ניקל, יש דלתות שיש בהם חלון קטן מזכוכית לבנה, ויש גם דלתות פנים חלקות.

ציפוי של דלתות הפנים - ישנם מספר סוגים של ציפוי דלתות פנים:

  • ציפוי הדלת באמצעות צביעה - אנו מצפים את הדלת בשכבת צבע, ולעיתים נוסיף חריטות כדי לעטר את הדלת. ישנם חריטות בצורה קווית, וישנם חריטות בצורה גלית.
  • ציפוי הדלת באמצעות פורמייקה - לעיתים יוסיפו לדלתות פורמייקה פס ממתכת ניקל לעיטור הדלת. ניתן להזמין לוחות פורמייקה במגוון צבעים וטקסטורות.

3. עמידות של הדלת בפני מים

כאשר בוחרים דלת פנים לחדר אמבטיה, חשוב שהדלת תהיה עמידה בפני מים, ובפני אדי מים. האיכות והעיצוב של דלתות פנים שעמידות בפני מים, לא נופלת מדלתות אחרות, שאינם עמידות בפני מים.

דלת הזזה

4. דלת הזזה

דלת הזזה היא סוג מסוים של דלת, הנפתחת ללא ציר, אלא באמצעות הזזה. ישנם דלתות הזזה בעלות משקוף. היתרון של דלת הזזה עם משקוף, היא שדלת ההזזה נראית כלפי חוץ כמו דלת רגילה. ישנם סוגים אחרים של דלתות הזזה, עם משקוף נסתר. דלתות הזזה צרות יותר מדלתות רגילות.

מתי נשתמש בדלתות הזזה?

בדלתות הזזה, נשתמש כאשר אנו רוצים להפריד בין חדר, לבין חלל קטן הצמוד אל החדר, כגון: הפרדה בין חדר הורים לבין חלל שירותים ומקלחון של יחידת ההורים, הפרדה בין החדרים, לבין חדרי ארונות. לעיתים המעבר בין החללים הוא צר, ודלת הזזה תתאים מאוד במקרים אלו.

המידע באדיבות דלתות שערי ברכה - דלתות כניסה ופנים.