הסדרה "תן למלים לעשות בך" של מדיטק חולון תקדיש אירוע מיוחד לעמוס קינן ויעקב שבתאי . – 'שני משוטטים תל אביביים'. המופע ילך בעקבות "הדרך לעין חרוד" ויצירות אחרות של קינן ו-"זכרון דברים" ויצירות נוספות של שבתאי; דרך התנועה והשוטטות תסומן יצירותיהם הספרותיות, בשירים ובפזמונים כמו: "אהובתי שלי לבנת צוואר", "שיר ההד" (שבתאי) "בית הערבה", "פתחי לי את הדלת" (קינן). המופע יתקיים ביום שישי ה-20.5.16 בשעה 12:30 במדיטק חולון. בהשתתפות: עודד קוטלר, לאורה ריבלין, קרן טפרברג, נסים קלדרון, ערן צור, יהלי סובול, דניאל סלומון ואסף רוט. ניהול מוסיקלי: ערן צור

כלים
יהלי סובול. צילום: נועה מגר
יהלי סובול. צילום: נועה מגר

הסדרה "תן למלים לעשות בך" של מדיטק חולון תקדיש אירוע מיוחד לעמוס קינן ויעקב שבתאי . המופע ילך בעקבות "הדרך לעין חרוד" ויצירות אחרות של קינן ו-"זכרון דברים" ויצירות נוספות של שבתאי; דרך התנועה והשוטטות תסומן יצירותיהם הספרותיות, בשירים ובפזמונים כמו: "אהובתי שלי לבנת צוואר", "שיר ההד" (שבתאי) "בית הערבה", "פתחי לי את הדלת" (קינן).

עמוס קינן נולד וחי בתל- אביב שנים ארוכות; יעקוב שבתאי נולד ועשה אותה לבית בבגרותו. אהבת התנועה והשוטטות אצל שני הסופרים, הפכה מתכונה אישית שלהם לתכונה ספרותית של גיבוריהם: אצל שבתאי הם משוטטים בתל- אביב וביפו, ואצל קינן לאורכה ולרוחבה של הארץ.

בהשתתפות: עודד קוטלר, לאורה ריבלין קרן טפרברג, נסים קלדרון, ערן צור, יהלי סובול, דניאל סלומון, אסף רוט. ניהול מוסיקלי: ערן צור

עמוס קינן (2 במאי 1927 - 4 באוגוסט 2009) נולד בתל אביב. היה סופר, סאטיריקן, פובליציסט, מחזאי, מתרגם, צייר ופסל ישראלי.משנות ה-60 עד שנות ה-90 כתב טור שבועי בעיתון ידיעות אחרונות, ובמקביל פרסם מספר ספרים, שהמצליח שבהם הוא הדיסטופיה "הדרך לעין חרוד" הספר מתאר את מדינת ישראל תחת שלטון חונטה צבאית ימנית. קינן עסק אף בציור ובפיסול.קינן היה סופר רב-תחומי. הוא כתב סיפורת, שירה, וספרי עיון בהם ביטא את השקפתו הכנענית ,כתיבתו עסקה בעיקר בקשר אל אדמת ארץ ישראל, אל נופה ומראותיה.בשנת 1984 יצא לאור "הדרך לעין חרוד", ספרו המצליח ביותר, דיסטופיה העוסקת במדינת ישראל הנשלטת על ידי חונטה צבאית רצחנית ובה פעיל מחתרת מנסה למצוא את דרכו אל עין חרוד החופשית. הספר הוסרט בהפקה בינלאומית בשנת 1990, ועובד להצגה שזכתה לציון לשבח בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר בשנת 2004.

יעקב שבתאי נולד בתל אביב (8 במרץ 1934 - 4 באוגוסט 1981) שבתאי היה סופר עברי, מחזאי, פזמונאי ומתרגם, הנחשב כיום לאחד הנטורליסטים החשובים ביותר של הספרות העברית.עיקר פרסומו בא לו מהרומנים "זיכרון דברים" (1977) ו"סוף דבר" (1984). הספר "זיכרון דברים" (שאף עובד לקולנוע) מתאר את חייהן של שלוש דמויות, על רקע קשרי המשפחה שלהן ועל רקע תל אביב, ההולכת ומשתנה. "סוף דבר" הוצא לאור רק אחרי מותו של שבתאי, והוא מתאר את מאיר, מהנדס תל אביבי בשנות הארבעים, המתמודד עם ההכרה הפתאומית בדבר מותו המתקרב. שני הרומנים הללו נחשבים ליצירות מופת של הספרות העברית.

סדרת המופעים "תן למלים לעשות בך" מתקיימת במדיטק חולון החל משנת 2007. כל מופע מהווה אנתולוגיה בימתית חיה על נושא מיוחד או עוסק בסופר/ת ומשורר/ת.

במופעים הייחודיים נפגשים על במה אחת שירה וספרות, שחקנים ומוסיקאים, סופרים, סופרות, משוררים ומשוררות ומציגים ביצועים מקוריים, לחנים חדשים לטקסטים ספרותיים על פי נושא המופע.

'שני משוטטים תל אביביים'

עמוס קינן ויעקב שבתאי

יום שישי 20.5.16 בשעה 12:30

מספר המקומות מוגבל

מדיטק חולון, שדרות גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון) להזמנת כרטיסים 03-5021552 מחיר כרטיס: 90 ₪; הנחה לתושבי חולון, גימלאים וועדים בהצגת תעודה מזהה.