איך שחג פסח מתקרב מתחילה התרחשות ליד חנויות הצבע ועיצוב הבית. מדובר במסורת שהשתרשה במשך השנים.

כלים

לא כתוב בתורה שבפסח צריך לצבוע את הדירה, אבל המסר של החג הזה הוא מעבר מחורף לאביב ואביב במשמעות העמוקה שלו זה פריחה והתחדשות ולכן יחד עם ביעור חמץ, וניקיון הבית כדי לקבל את החג יש שעושים גם צביעת דירה בדיוק בזמן הזה, אם כבר אביב אז להתחדש עד הסוף.

בחורף גם אם תרצו מאוד לא נוח לצבוע דירה. לכו תדעו אם תוכלו לפתוח חלון כדי שהצבע יתייבש או אם יכנס גם גשם. ובכלל- ממש לא בריאותי לשהות במקום סגור עם אדי צבע ולכן חורף זו ממש לא עונה של צביעת דירה.

יש גם הרבה מאוד אנשים שעוברים דירה באביב. זה הרבה יותר נוח מאשר בחורף ולכן כאשר הם נכנסים לדירה, הם כמובן יעשו בה שיפוץ ובין השאר גם יצבעו אותה.

מתכוננים לפסח עם עיצוב חדש

הרבה פעמים גם אם צביעת הדירה לא תוכננה מראש, השינויים שאתם עושים בבית מזמינים גם צביעת דירה. אם למשל החלטתם שאתם רוכשים סלון חדש או ריהוט אחד או מתקינים וילונות, אתם בוודאי מסתכלים מסביב וחושבים שאולי הגוון של הקיר כבר לא מתאים לריהוט החדש ולכן צריך לצבוע גם אותו. ברגע שמתחילים לצבוע דירה, זה כבר עושה חשק לצבוע את כל הבית, זה נותן הרגשה טובה, זה עושה ניקיון והכי מתאים לצבוע את הבית זה בפסח, כך מקבלים את החג מצוחצחים, נקיים ועם צבע חדש.

צביעת דירה מאווררת לכם את הבית

עד כמה שזה לא נראה קירות סופגים לכלוך וגם קרדית אבק. כל אלה לא מקלים על הנשימה ומהווים בעיה של ממש לאנשים שיש להם קשיי נשימה. צביעת דירה, מסירה מיד את כל הלכלוך ויחד איתו את הריחות של כתמים כלשהם על הקירות ומקנה לבית מראה חדש וחגיגי. בעבר היו אנשים שבפסח היו עומדים ומקרצפים את הבית, היום הרבה יורת פשוט לקנות צבע ולצבוע. יש כלים מאוד שמישים (כמו רולר) בעבר לא היה רולר, והיה צריך לעמוד על סולם ולצבוע כל סנטימטר, היום המלאכה היא קלה ופשוטה ולפעמים לצבוע דירה לא לוקח יותר מיום ואתה מקבל אותה חדשה כמו מהניילון.

צביעת דירה כי עשיתם שיפוץ!

צביעת דירה היא מהלך טבעי אחרי שיפוץ. חג הפסח נחשב גם לחג השיפוצים ולכן כל שינוי או שיפוץ שעשיתם מחייב תיקון של צבע, החלפת צבע ועוד. ואם כבר עשיתים שיפוץ בוודאי תרצו גם צבע חדש, אחר מזה שהיה שמתאים לשיפוץ עכשיו כמו למשל אם פערתם חלון יותר גדול יכול להיות שמה שמתאים עכשיו מבחינת הקיר זה דווקא צבע צהוב ולא לבן כמו שהיה זה הכול עניין של טעם.