שינוי יסודי מהקצה אל הקצה בעבודת האגף לשירותים חברתיים (רווחה) של עיריית בני-ברק עם ציבור הפונים מתחולל בימים אלו, בהתאם לגישה של הנגשת השירותים העירוניים לציבור התושבים, שחרט על דגלו הרב חנוך זייברט, ראש העיר. המהפך בתחום זה המתבצע בעבודת האגף בא לידי ביטוי במתן מענה לכל פונה במהירות וביעילות, כאשר, בעבר בשל עומס פניות טלפוניות למערכת האגף, היה קושי בהתייחסות ובמתן מענה כה גדול של פונים. לצורך זה, שודרג המוקד הטלפוני של האגף, העובר שינויים משמעותיים במכלול העבודה באגף שבראשות הרב מנדל אייזנברג, סגן רה"ע ובהנהלת עו"ס ארלט מויאל

כלים
המיקום המיועד לאגף החדש לשירותים חברתיים בבני ברק
המיקום המיועד לאגף החדש לשירותים חברתיים בבני ברק

המוקד החדש, המופעל בידי צוות מקצועי מיומן, קולט את זרם הפניות לסיוע, מזין את פרטי הפניה למערכת ממוחשבת מתקדמת, ומשם הם מועברים לגורמים הרלוונטים באגף. כל פניה מטופלת במהירות האפשרית והיא מקבלת מענה ראוי והולם.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה הדגיש, כי, חלק מהפניות הינן רגישות, וחלקן נמצאות בגדר "פיקוח נפש", ומשום כך, פניות אלו מטופלות מיידית, בלי שהיות, ע"י הצוות המקצועי, כשבנוסף לכך, כלל הפניות נמצאות בפיקוח האישי של הנהלת המוקד, הדואגת שלא יהיה מצב בו ישנה פניית תושב שאינה מטופלת, ורק הנהלת המוקד היא הרשאית בלעדית לסגור פניה, לאחר ווידוא שהיא טופלה כראוי. בעקבות הפעילות העניפה והיעילה של המוקד הטלפוני החדש, התקצרו תהליכי העבודה באגף, הם מתבצעים במהירות מירבית, ובכך התייעלה עבודת האגף עשרת מונים.

בעיה יסודית נוספת שהקשתה על פעילות האגף היתה הצפיפות השוררת במשרדים, חלק מהיחידות נמצאות במצב של מספר עובדים סוציאליים היותם במצב צר, וכך קורה שפונה, במקום לשוחח אישית עם העו"ס בעניינו ובבעייתו, הוא נאלץ לדבר על כך בנוכחות של עוסי"ם נוספים.

כדי להתגבר על קשיי עבודה אלו, אישר הרב חנוך זייברט, ראש העיר את מעבר משרדי האגף, בשנה הקרובה, למרכז חדש, מרווח ורחב מימדים, בשטח של למעלה מ-3000 ממ"ר, במתחם שיוקם ברחוב הרב כהנמן, במבנים בהם פעלו עד כה משרדי ומוסכי חברת "פיג'ו". מקום זה נבחר לייעוד זה, בשל מיקומו בציר תנועה מרכזי ובגישה נוחה בעבור תושבים. המתחם יכלול את כל משרדי ושירותי האגף ובכל התחומים המקצועיים.

במתחם החדש ימוקמו מאות חדרים, משרדים ומוקדי פעילות, שיקלו על עבודת הצוות, יביאו לסנכרון אגפי מושלם ומיטבי, תוך צמצום זמני השירות עד למינימום האפשרי ומתן מענה מקצועי יעיל ומהיר. כדי לקדם את בינוי המתחם החדש, הוקמה ועדת היגוי, העוסקת בהשלמת ההערכות הלוגיסטית להקמת האגף החדש והמעבר למשרדיו, בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר ובהשתתפות הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף העירוני לתשתיות ולפיתוח והנהלת האגף לשירותים חברתיים. הועדה מתכנסת, אחת לשבוע, לישיבות עבודה, היא עוקבת אחר ההתקדמות והשלמת תכניות, מתן מענה ופיתרונות, כדי לקדם את המלאכה ולהשלימה בהקדם.

הרב יוסף גרליץ, יועץ רה"ע לנוער ולרווחה ציין בסיפוק, כי מהפכת השירות אותה מוביל הרב חנוך זייברט, ראש העיר זוכה לקידום יסודי עם יצירת המהפך בעבודת האגף העירוני לשירותים חברתיים, העוסקת, לא אחת, בתחומים רגישים ביותר, ולעיתים מדובר גם במלאכת קודש, במטרה לפתור נושאים המוגדרים כ"דיני נפשות", ובדרך זו רואים אותה גם מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ומשום כך, יש חשיבות לכלל קידום ומינוף נגישות השירות בכלל האגפים והמחלקות, וביחוד באגף העוסק בתחומים כה רגישים וחיוניים.