סכו"ם הוא אחד מאותם פריטים פונקציונליים שלא נוטים לקבל תשומת לב יתרה אך לא עוד! נראה שאחרי שנים של הזנחה, זוכה הסכו"ם לעדנה מחודשת, כאשר עולם העיצוב משיק קולקציות ייעודית ואלגנטיות, המגיעות בשלל גוונים, צורות וגימורים. החל מפרשנות מודרנית לגרסה הקלאסית, דרך צבעוניות עם עיטורים, מעוגלים עם כתרים מוזהבים או כאלו מפוספסים במראה הזברה. סדרות חדשות של סכו"ם ישדרגו את השולחן ויהפכו כל ארוחה לחגיגה לעיניים.

כלים
פרשנות מודרנית ונגישה לסכום המלכותי
פרשנות מודרנית ונגישה לסכום המלכותי

"היום הגישה כלפי הסכו"ם השתנתה לחלוטין, מפריט שולי בעל ערך עיצובי מינימאלי, לפריט מפתח כאשר חושבים על אומנות עריכת השולחן. אנו עדים לכך שזה נהיית מגמה של ממש, כאשר יותר ויותר בתי עיצוב בוחרים להשיק קולקציות ייחודיות של סכו"ם. בגלל שבכל זאת מדובר בפריטים קטנים, בעלי משטח מצומצם, ניכרת מלכת המלאכה שהושקע בפרטים הקטנים, בעיטורים ובהדפסים." מסבירה הודיה כהן מנהלת מותג "BUGATTI".

אז אם בחרתם להשקיע בסט סכו"ם, אלו החידושים והטרנדים המומלצים:

בשחור ולבן

כבר שנים שאנחנו לובשים שחור ולבן, צמד הצבעים אשר נותר קלאסי, אופנתי ומקובל כבר כמה מאות. אז למה לא לשלב אותם גם בסכו"ם? ניתן לעטר את השולחן בסטים המשלבים את שני הצבעים, או לחלופין לשמור על מונוכרומטיות חד גונית. בכל מקרה הם יוסיפו נופך דרמטי לכל ארוחה. המראה המתקבל באמצעות הסכו"ם על שולחן האוכל הוא אלגנטי, חגיגי ומושקע. זאת, הודות לגימורים המיוחדים של כלי הסכו"ם השונים, שאינם מעוגלים כבדרך כלל, אלא מחודדים מעט בקצוות ומשופעים בפרטים עדינים אשר מעניקים עניין למרות המחסור בצבעוניות.

צבעוניות מתפרצת

הסכו"ם שאנחנו רגילים אליו נוטה להיות כסוף, אך לא עוד. מערכות הסכו"ם הצבעוניות כובשות את שולחן האוכל בסערה והופכות כל ארוחה לחגיגה ססגונית ועליזה של צורות וצבעים. ניתן למצוא קולקציות חדשות וייחודיות בשלל גווני הקשת, החל מצהוב, ירוק וכחול ועד אדום, ורוד וסגול. הצבעים יכולים להשתלב זה עם זה ולעטר את ידיות הסכו"ם בפסים דמויי זברה, נקודות, פרחים, פרפרים או צורות גיאומטריות פשוטות אחרות. בסכו"ם צבעוני השכבה העליונה עשויה פלסטיק צבעוני ואילו השכבה הפנימית עשויה פלסטיק לבן עליו הוטבעו הקישוטים השונים בהבלטה עדינה, זאת כדי למנוע שחיקה של הקישוטים, מה שיבטיח עמידות גבוה יותר בעת שטיפה במדיח.

הבהלה לזהב

הזהב הוא אחת המתכות היקרות בעולם, כמה יקרה? ערך של חומרי גלם רבים בעולם נקבעים על פי ערכו. זהב מתקשר למלכותיות, עושר ויוקרה והוא אינו כפוף לתהפוכות הטרנדים ומעמדו נותר יציב בעולם העיצוב. גם סכו"ם מזהב אינו חדש, ועיטר שולחנות מלכים כבר לפני אלפי שנים. היום ניתן למצוא קולקציות ייעודיות אשר שואבות השראה מאותו סכו"ם מלכותי ומעניקות לו פרשנות מודרנית ונגישה. עיטורים מוזהבים של כתרים ודוגמאות נוספות של סמלי מלכות על רקעים כהים של בורדו, כחול רויאל או זהב (המזוהים אף הם עם שושלות המלכים) הופכים נפוצים, ויוסיפו נופך דרמטי לכל ארוחה. המראה המתקבל באמצעות הסכו"ם המלכותי על שולחן האוכל הוא אלגנטי, חגיגי ומפואר.

משחקי שקיפות

טרנד נוסף המשתלט על הכפות, המזלגות והסכינים מביא למרכז הבמה את הידיות המשלבות שקיפות עם "כתמים" נוצצים המזכירים חלקיקי קונפטי בוהקים. את המראה הייחודי ניתן לדמות למראה הצורות הגיאומטריות שמופיעות כאשר מביטים בקלידוסקופ. הכלים השונים עוצבו בתצורות ייחודיות ולא בקווים הישרים והמוכרים של סכו"ם סטנדרטי. צורת הכלים אינה ישרה או פשוט מעוגלת, אלא בעלת בליטות עדינות, קימורים או שקעים שמשווים לפריטים מראה מעודכן ושיקי. יחד עם זאת, בסדרות הסכו"ם המוקפדות נשמר המראה הנקי והסימטרי, כך שאין עומס יתר על העין. כמו כן, ניתן למצוא בסדרות השונות עיטורי טבעות כרום המקיפות את ידיות האחיזה, אשר מגיעות במגוון רחב של צורות ושילובים, כגון איקסים, גלים, עלים או בעיצובים אמורפיים.