נשיא בית-המשפט העליון משה לנדוי ליווה את האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים לאורך שנים רבות. הוא היה שותף פעיל לראש האקדמיה יוכבד דוסטרובסקי בתהליך הפיכת האקדמיה למוסד מוכר ובהסמכתה ע"י המועצה להשכלה גבוהה להענקת תארים אקדמיים מוכרים.לאורך שנים רבות הוא נמנה על חבר-הנאמנים הבינלאומי של האקדמיה, ולצד השופטת שושנה נתניהו היווה מגדלור של שמירה על חוק ועל התוויית הדרך הראויה להתנהלות המוסד שהפך למוביל בישראל.הוא אף ניסח את תקנון עמותת האקדמיה הנהוג עד היום.

כלים
השופט משה לנדוי
השופט משה לנדוי

הערב לציון חמש שנים לפטירתו, שיתקיים באולם 'נבון' של האקדמיה ב 19.4 בשעה 18:00, מבוסס על שני התחומים שהיוו את מרכז חייו ואת אהבותיו הגדולות של משה לנדוי ז"ל – חוק ומוסיקה. הכניסה לאירוע חופשית (עם הרשמה מראש).

האירוע יתקיים בנוכחות שופטי בית-המשפט העליון בהווה ובעבר ובנוכחות בכירי האקדמיה יועלו קוים לדמותו ע"י בני-משפחה וידידים, וע"י כבוד נשיאת בית-המשפט העליון המכהנת מרים נאור אשר שמשה אסיסטנטית ויצקה מים על ידיו של הנשיא לנדוי.

במרכז האירוע תעמוד הרצאה קצרה של הפרופסור מיכאל מלצר בנושא 'חוק ואתיקה במוסיקה'.

ההרצאה היא תוצאה של מחקר פורץ-דרך שערך פרופ' מלצר על תופעת הקנון במוסיקה, ובה ישולבו יצירות קצרות בביצוע בכירי-הסגל של הפקולטה לאמנויות הביצוע של האקדמיה.

במסגרת ההרצאה יוכח כי המחקר האקדמי אינו מסתגר במגדל-שן, אלא שיש מה ללמוד באמצעות אמנות המוסיקה על שמירת-חוק, על אתיקה, על יחס של כיבוד הזולת ועל הרמוניה שנוצרת בין קולות רבים ושונים במהותם ובתפקידם.

תוכנית הערב:

נגינה בפסנתר – ד"ר ישעיהו (שוקי) פאלק.

ישאו דברים:

מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון.

עו"ד יאיר גרין – יו"ר הועד המנהל של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

עו"ד שבתי לוי – זכרונות מנגינה משותפת.

נציג המשפחה.

פרופ' מיכאל מלצר – על חוק ואתיקה במוסיקה: הרצאה קצרה בשילוב קטעי נגינה (קנונים של באך וטלמן וסקרצו מתוך שלישיית הפסנתר אופוס 100 של שוברט) בביצוע ליחי בן דיין (כינור), צבי פלסר (צ'לו), עידו אריאל (פסנתר), יעל מלצר (חליליות), נטלי רוטנברג (צ'מבלו) ומיכאל מלצר (חליליות).

להרשמה לאירוע:

ada.spitzer@gmail.com