קורס בן 7 מפגשים להכוונה והכנה לעולם התעסוקה הסתיים לאחרונה ביישוב ערב אלנעים. הקורס התקיים במסגרת תכנית של 'ריאן' - לקידום התעסוקה בקרב המיעוטים.

כלים

הקורס נבנה מתוך היכרות מעמיקה עם מרכיבי שוק העבודה הישראלי העכשווי, ונועד לפתח כישורי חיים ומיומנויות בסיסיות וחיוניות להשתלבות בשוק זה. התהליך שעברו משתתפות הקורס אפשר התבוננות פנימית והעלאת המודעות והמסוגלות העצמית שלהן לזהות ולמפות נתונים אישיים ותעסוקתיים, למקד את חזון הקריירה הפרטי ולהפוך אותו למהלך קונקרטי ולתוכנית מסודרת בדרך להשגת היעד.

התכנים מרכזיים כללו: עידוד מחשבה תעסוקתית יצירתית, התבוננות מחודשת על העבר וההווה, תכנון וביצוע משימות אישות וקבוצתיות, אמהות ועבודה, עצמאות כלכלית והגשמה עצמית, תפקיד האישה בחברה הבדואית בתקופות ושלבים שונים והכיוונים לעתיד, וכן - יום של סדנאות התנסות מול מדריכים מקצועיים בשזירת פרחים, איפור מקצועי, ציורים על הפנים וציור על זכוכית.

התכנים הועברו בהנחייתה של לינה אבו דיבה באמצעים של למידה חווייתית, דיונים ותרגילים, משימות אישיות וקבוצתיות, פרזנטציות וסימולציות. כל משתתפת קיבלה תוכנית עבודה לפי נטיותיה ויכולותיה וכוונה להכשרה מקצועית מתאימה וצוות הקורס שומר על קשר, מעקב וליווי פרטני של המשתתפות במשך 3 שנים מיום ההשתלבות בתוכנית.

מרווה סגלתיגי, רכזת התעסוקה ליישובים הבדואיים, מציינת: "מגיעים למרכז אנשים שצריכים הכנה לשוק העבודה אבל הכנה מסוג אחר, הכנה מן הבסיס. הסדנה בערב אלנעים נחשבת להצלחה בכך שהיא עונה לצרכיה של אוכלוסייה בעלת מאפיינים שונים, מרובת חסמים ואתגרים."