פולש שהשתלט על אדמת מדינה בחוף כאן שבקריית חיים והציב במקום שני קראוונים לשימושו הפרטי, ללא היתר ובניגוד לחוק, פינה את הקרקע בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל

כלים
פינוי הפלישה בחוף כאן בקרית חיים
פינוי הפלישה בחוף כאן בקרית חיים

מסיג גבול שהשתלט על אדמות מדינה בחוף כאן שבקרית חיים, פינה את הקרקע עליה השתלט שלא כדין, לאחר שאותר במהלך ביקורת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשותמקרקעי ישראל. הפולש הציב על אדמת המדינה שני קראוונים למטרותיו האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק.

הפלישה לאדמות המדינה אותרה במסגרת הפעילות השוטפת שמבצעים מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, לאיתור פלישות ועבירות מקרקעין בקרקעות המדינה ברחבי הארץ.

המפקחים הגישו לפולש התראה והבהירו לו כי עליו לפנות את הקרקע. במקביל הוגשה כנגד מסיג הגבול תלונה במשטרת זבולון בגיןהסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. בנוסף, הובהר לפולש כי במיקרים בהם מסיגי גבול מסרבים לפנות קרקעות מדינה אליהן פלשו, רשות מקרקעי ישראל מגישה נגדם גם תביעות כספיות להחזר דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה.

בעקבות הגשת התלונה במשטרה וקבלת ההתראה, הבין הפולש את נחישותם של המפקחים, והעדיף לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות נוספות. הפולש פינה את השטח והחזיר את הקרקע לקדמותה ולידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון–חיפה בחטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר:"לא מכבר פינו מפקחי רשות מקרקעי ישראל מ"חוף כאן" את פארק המים הנטוש שמנע מהציבור שימוש בשטחי חוף ניכרים של כ-30 דונם. לאחר הפינוי החזרנו את הקרקע לשימוש הציבור כרצועת חוף פתוחה. כמובן שלא נאפשר לכל פלישה שהיא, קטנה כגדולה, לתפוס חופים השייכים לציבור כולו. מסיגי גבול שלא יתפנו בעצמם ותידרש פעולת אכיפה לפינויים, ייתבעו להחזיר למדינה את כל עלויות הפינוי לרבות עלויות כוח האדם הכוללות את שכר המפקחים והשוטרים וכן עלויות הפעלת הציוד המכני – וההנדסי, וכמובן יועברו גם לטיפול המשטרה".