כנס הנוער ה – 3 במעמד ראש העיר חיפה יונה יהב וסגניתו יוליה שטריים, יתקיים ביום ראשון הקרוב, 10 באפריל 2016 08:30 – 15:00 במרכז הקונגרסים בחיפה. ראש העיר יונה יהב: "בני הנוער הם שיעצבו את פני המדינה וכבר בגיל צעיר יש להם את הכוח להשפיע ולשנות תהליכים של קבלת ההחלטות וליזום פעילויות לבני גילם. כנס החינוך לבני נוער שהפך למסורת אצלנו הינו הכנס הגדול מסוגו בארץ ומטרתו לאפשר לבני הנוער לדון בתחומים המעסיקים אותם בחיי היום יום ולהעניק להם חוויה מאתגרת."

כלים

למעלה מ -1000 בני נוער ישתתפו בכנס בסימן "עתידנות" שיתקיים זו השנה השלישית ברציפות בחיפה. בני נוער פעילים חברתית, חברים במועצות נוער ומדריכי נוער צעירים ישתתפו בכנס, לצד אנשי אקדמיה וחינוך, מנהלי ביה"ס, מרכזים קהילתיים ומתנ"סים, יזמים ועוד.

הכנס מהווה שיאו של תכנית לימודים ייחודית שבה לקחו חלק תלמידי כיתות י' בעיר בחודש האחרון שהוכרז כחודש "בחזרה לעתיד". במהלכו, השתתפו התלמידים בסדנאות ושמעו הרצאות של מיטב המומחים בנושא העתידנות. מסקנות התלמידים מהתכנית הייחודית יוצגו בכנס במסגרתו ינסו לפצח את השאלה "איפה הם רואים עצמם בשנת 2050".

ההרצאות בכנס יתמקדו בפרשנות המושג "עתידנות" ו"בחזרה לעתיד". המרצים יחד עם התלמידים ינסו לדמיין את החיים במגוון תחומים בשנת 2050 בחיפה. בין המרצים, רועי יוזביץ במופע "אשליה של קסם" שיעסוק בטכנולוגיה, חדשנות ופנטזיה. יואב לדסמן על "החיים מחוץ לכדור הארץ", עודד ליפשיץ על "הסופרים ששינו את חיינו", נוי אלוש ויחזקאל רז על "צלילים מעולם אחר", אורי אביב על "קולנוע ומדע בדיוני כנקודת מבט לחברה בעתיד". אחינועם פישר על "מחול ושליטה במחשבות". "יוצרים עתיד" עם גיא זוארץ – משחק בשלט רחוק שמטרתו לשנות את העולם יינעל את הכנס.

הכנס הינו יוזמה משותפת של המחלקה לקהילה באגף התרבות בעיריית חיפה, הרשות העירונית לקליטת עלייה ומנהל חברה ונוער [מחוז חיפה] במשרד החינוך.