נמשכת מחאת בוחני הנהיגה והצעדים הארגוניים בשירות המדינה צפויים להתרחב, כך הוחלט על ידי מטה המאבק של הסתדרות עובדי המדינה, אחרי שהיום כבר הושבתה יחידת שע"מ והופסקה באופן מלא גביית המיסים, כמו גם גביית הקנסות והאגרות במדינת ישראל.

כלים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור, דוברות ההסתדרותבהתאם להחלטת מטה המאבק, החל ממחר (ב'), בשעה 06:00 בבוקר, יצטרפו לעיצומים עובדי לשכות הבריאות, משרד הבריאות ועובדי המעבדות. אי לכך, ביחידות המשרד לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני. כמו כן, מעברי הגבול יהיו סגורים לייבוא ולייצוא של מוצרי מזון ולא תהיה אפשרות להכניס ולשחרר סחורות בנמלי הים והאוויר.

על מנת להקל בנושאים דחופים ובסוגיות שקשורות להצלת חיים, ארגון העובדים החליט שחלק מהשירותים החיוניים יינתנו כסדרם גם במהלך השביתה, בהם: טיפול במכשירי שיקום וניידות לנכים, ועדות רפואיות וערר שהוזמנו מבעוד מועד, תחנות טיפת חלב, חיסונים לחו"ל, הנפקת רשיונות קבורה, המכון לבטיחות בדרכים, ואישור תרופות מצילות חיים במחלקת הרוקחות. בנוסף הוחלט, שלא להרחיב בשלב זה את השביתה למשרד הרווחה.

במקביל להשבתת שירותי משרד הבריאות, הצעדים הארגוניים המתוכננים מחר בשירות המדינה, יכללו גם את עובדי משרד החקלאות ופיתוח הכפר. במסגרת העיצומים, תושבת הפעילות של המחוזות, כמו גם של היחידות הבאות: המכון הוולקני, יחידת הפיצו"ח שאחראית על חקירות ואכיפה, המכון הוטרינרי והשירותים להגנת הצומח. במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני.

נזכיר כי ההחלטה להקים את מטה המאבק של עובדי המדינה, והנקיטה בצעדים ארגוניים, קרמו עור וגידים על רקע הרחבת תבניות העסקה פוגעניות בשירות המדינה, קידום צעדים חד-צדדים בעלי השלכות שליליות על העובדים והניסיון לכרסם בכוחה של העבודה המאורגנת, תוך רמיסת הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים, כמו למשל העסקת עובדים בחוזים אישיים וניסיון להעביר עובדי מדינה למעמד של עובדי קבלן.

בתוך כך נמשכת, זה השבוע השלישי ברציפות, מחאת בוחני הנהיגה בישראל, שהחלה בעקבות פרסום המכרז הממשלתי שמטרתו להפריט את מבחני הנהיגה ולהעביר את הבוחנים למעמד של עובדי קבלן. גם מחר (ב') לא יתקיימו טסטים ברחבי הארץ ועובדי משרד התחבורה ימשיכו בשיבושים וישביתו סניפים של משרדי הרישוי במחוזות השונים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "לא ייתכן שכל המשק צועד לכיוון של העסקה ישירה, ואילו המדינה שאמורה לשמש כדוגמה בנושא זה, מחליטה לקדם מהלך של הפרטה שמעביר את בוחני נהיגה למעמד של עובדי קבלן. התנהלות זו, שמשקפת מגמה המנוגדת להסכם עקרונות עובדי הקבלן מיולי 2015, היא רק אחד, מהתסמינים למדיניות שאסור להשלים איתה. לא נאפשר את המשך הפגיעה בעובדים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הוסיף כי: "כל עובדי המדינה עומדים כמקשה אחת במאבק והצעדים הארגוניים יימשכו ויתרחבו עד שיימצא פתרון הולם לסוגיות שבמחלוקת".