ח"כ שרן השכל (הליכוד) הניחה על שולחנה של הכנסת הצעת חוק לעידוד הגירה חיובית של רופאים לישראל באמצעות מתן פטור מבחינת רישוי ברפואה ומחובת סטאז'. ח"כ שרן השכל: "עידוד הגירה חיובית של עולים מעולם הרפואה באמצעות מתן פטור מבחינת רישוי וחובת סטאז' הוא צעד חשוב בהתמודדות מול החסמים הבירוקרטיים המונעים שילוב של מוחות שיכול לתרום רבות לרפואה בישראל."

כלים
ח"כ שרן השכל (הליכוד)
ח"כ שרן השכל (הליכוד)

על פי ההצעה, עולים חדשים לישראל אשר עסקו ברפואה במדינות מסוימות במשך תקופה של חמש שנים לפחות, יוכלו לעסוק במקצוע גם בארץ ללא החסם הבירוקרטי הנהוג כיום, במסגרתו עליהם לעבור מבחני רישוי וחובת סטאז'.

המדינות הרלוונטיות להצעת החוק נקבעו על פי רמת הרפואה בהן, כזו שאינה יורדת ברמתה מזו הנהוגה בארץ. המדינות שנקבעו על פי הצעת החוק: ארצות הברית, צרפת, שוודיה, בריטניה, גרמניה, שוויצריה, הולנד, בלגיה, אוסטרליה, נורווגיה, קנדה, אוסטריה.

מטרת הצעת החוק היא לעודד הגירה חיובית של עולים לישראל אשר תתרום לרפואה בארץ ע"י שילוב של רופאים ממדינות רפואה מתקדמת ותאפשר לבעלי מקצוע חיוניים לעסוק בו בישראל ללא החסמים הבירוקרטיים המונעים מהם לעיתים לקבל את ההחלטה.

ח"כ שרן השכל: "עידוד הגירה חיובית של עולים מעולם הרפואה באמצעות מתן פטור מבחינת רישוי וחובת סטאז' הוא צעד חשוב בהתמודדות מול החסמים הבירוקרטיים המונעים שילוב של מוחות שיכול לתרום רבות לבתי החולים ולרפואה בישראל. אחת התופעות המצערות איתם אנו נאלצים להתמודד היא בריחת המוחות מישראל לחו"ל – יש לפעול להחזרתם ולעידודם של מוחות רבים נוספים להגיע לישראל. העולים החדשים הם הון אנושי לחברה הישראלית. ככל שישתלבו מהר יותר, כך הם יוכלו לתרום יותר.