בדיקות שיניים וטיפולי פה הם לא תמיד מה שגורם לנו להתרגש, אך הם חיוניים לשמירה על הבריאות הפה. חשוב לבצע בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים ולהתייצב אצל השיננית לפחות פעמיים בשנה. אם יש בעיה, כאב או תסמין אחר, יש לפנות לרופא שיניים בהקדם, כדי למנוע החמרה במצב.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

בחירת רופא השיניים היא החלטה משמעותית, ויש מספר גורמים שצריך לקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטה.

מדוע כדאי לכם לפנות אל מרפאת שיניים פרטית

לכל אחד יש את הצורך במומחה שיניים, בדיוק כמו שיש צורך ברופא משפחה. השאלה היא האם לפנות למרפאת שיניים דרך קופת החולים או לבחור במרפאה פרטית? במקרים שבהם נדרש מומחה בתחום מסוים, ההמלצות מהסביבה עשויות להיות שימושיות, אך מה לגבי בדיקות שגרתיות או בעיות דחופות? אם אתם מחפשים מרפאת שיניים בירושלים והסביבה, תמצאו שלרוב, רופאי השיניים הפרטיים מציעים זמינות גבוהה יותר, מה שמקל על המטופלים. קופות החולים מציעות שירות זול יותר, אך זה מביא לעיתים לעומס במרפאות הציבוריות. זמן ההמתנה לתור יכול להיות ארוך, ולא תמיד יש גמישות בתורים דחופים.

במרפאות קופות החולים, תחלופה גבוהה של רופאים עלולה להתרחש, מה שאומר שאם התחלתם טיפול עם רופא מסוים, ייתכן שתעברו לרופא אחר בהמשך. כמו כן, זמני הטיפול מוגבלים, מה שעשוי לפגוע ביחס האישי ובאפשרות לקבל הסברים מעמיקים על הטיפול. מטופלים רבים שהתנסו בשירותים הציבוריים של קופות החולים דיווחו על רמת טיפול ויחס שאינן מספקות.

במרפאות שיניים פרטיות, לרוב יש אווירה מזמינה יותר למטופלים, והן שמות דגש על מתן יחס אישי והסברים בהתאם לצרכים של כל מטופל. הסברים אלה חיוניים להצלחת הטיפול ולבניית אמון עם הרופא. אף על פי שהעלויות במרפאות פרטיות גבוהות יותר בהשוואה לקופות החולים, ישנו ספק שהיחס והאיכות של הטיפול מצדיקים את המחיר.

מרפא שיניים בירושלים המתמחה בשיקום הפה ובכירורגיה

תחום כירורגיית פה ולסת עוסק בניתוחים שונים, כולל טיפולים במחלות ופגמים מולדים ברקמות הקשות והרכות שבאזור הפה. פרוצדורות כירורגיות נעשות לרוב תחת הרדמה מקומית או כללית.

רופאי פה ולסת מבצעים טיפולים כירורגיים מורכבים, כגון עקירות שיניים, כריתת ציסטות, וטיפולים בנגעים לא תקינים בריריות הפה. בנוסף, הם מתמחים בהשתלות עצם, הרמות סינוס והרחבת הלסת העליונה, כמו גם בטיפול בחבלות ושברים בעצמות הפנים. עבודתם נעשית בין חדרי הניתוח בבית החולים למרפאות שיניים, כאשר במרפאות ניתן לבצע פרוצדורות כירורגיות מינוריות, כגון שתלים דנטליים, עקירות שיניים כלואות, לקיחת ביופסיות וטיפול בחבלות.

יש לפנות לרופא/ה המתמחים בשיקום ובכירורגיה כאשר מתעוררות בעיות חריגות בשיניים, חניכיים או בלסתות. המומחים בתחום זה מצוידים בידע ובכלים לטיפול בבעיות רפואיות מורכבות. בנוסף, גם במקרים פחות אקוטיים, כמו חבלות או צורך בהתערבות כירורגית מקיפה, כדאי לפנות אליהם. זה יכול לכלול צורך בשתלים דנטליים מרובים, בעיות חמורות בפריודונטיה, או כאשר יש חוסר בשיניים ורצון לפתרון איכותי כמו גשר על שתלים.