בין שאתם עסק בתחילת דרכו ולא יודעים איך לתכנן את הצעדים הבאים שלכם, בין אם אתם חושבים להתרחב ולא יודעים מנין להתחיל ובין אם אתם רואים את עצמכם עושים שינוי משמעותי באסטרטגיה הארגונית או השיווקית אבל לא ברורים לכם לחלוטין הצעדים הנדרשים מכם – תוכנית שנתית לעסקים היא הצעד הבא אותו חשוב ליישם רגע לפני שעושים פעולה כלשהי.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

תוכנית שנתית לעסקים היא למעשה המפה שלכם בהתקדמות שלכם קדימה. לא משנה איזה צעד אתם רוצים לעשות או שינוי שאתם מבקשים לעצמכם ברמה העסקית, השיווקית והתפעולית – תוכנית שנתית לעסקים תאפשר לכם לראות את התמונה המלאה של הדברים והאופנים בהם הפעולות יכולות להתבצע בצורה הטובה ביותר.

הבחירה לנהל, לכתוב וליישם תוכנית שנתית לעסקים הינה בין ההחלטות החשובות ביותר שעסק יכול לקבל כאשר הוא מחולל שינוי כלשהו בעסק שלו. לא משנה אם מדובר בשינוי אסטרטגי, שינוי עסקי או כל שינוי אחר, תוכנית שנתית לעסקים יכולה לקחת את העסק שלכם כמה שלבים קדימה ולמעלה בלי לסבך את הראש.

באמצעות תוכנית שנתית לעסקים יהיה הרבה יותר קל להבין את הצעדים הפרקטיים הנדרשים והאופנים בהם צעדים אלו משתלבים בתוכנית הכללית והפעולות של כל אחת ממחלקות הארגון. כאשר השינוי נעשה בשיתוף פעולה עם מנהלי המחלקות השונות אזי אפשר יהיה לראות את האפקטיביות של התוכנית השנתית המחולקת לפי יעדים קטנים כאשר כל יעד כזה מאפשר למנהלים לבחון בצורה הטובה ביותר את מידת העמידה ביעדים, ההצלחות הקטנות והמקומות או הנקודות, הסניפים או הפרויקטים בהם יש סטייה מהתוכנית המקורית.

כל מחלקה מקבלת את היעד שלה

כאשר כל מחלקה מקבלת את היעד הייחודי לה ויש מי שמפקח על שיתוף הפעולה והתיאום בין המחלקות השונות, התוכנית השנתית מחולקת לפי רבעונים ויש מי שבודק אחת ליום, שבוע או חודש את מידת העמידה ביעדים, הרבה יותר קל לגלות מי למעשה מקדם את העסק ומי מעכב אותו וכיצד ניתן לתקן את הבעיה בהקדם האפשרי ולחזור למסלול ההתפתחות.

כאשר התוכנית העסקית מתוכננת עם המנהלים הנכונים ועם אנשי המקצוע הרלוונטיים לתחום אזי בתוך זמן קצר ניתן כבר לראות שינוי משמעותי המחולל אפקט רגשי ותפקודי אצל כל אחד מהגורמים המעורבים בתהליך – וגם הלקוחות מרגישים את השינוי.

על מנת להבטיח כי התוכנית השנתית לעסקים תהיה אפקטיבית יש צורך באנשי מקצוע המכירים את התחום בו החברה פעילה ולא פחות מכך, מנוסים בשינויים אסטרטגיים שונים שביצעו וערכו חברות אחרות באותו התחום ובאותו סדר גודל.

הבחירה בחברה חיצונית או יועץ חיצוני שייעצו בנוגע ליישום והכנה של תוכנית שנתית לעסקים היא בחירה המאפשרת לבית העסק להיות יותר מכוון מטרה ולהשיג את מטרותיו בצורה הטובה ביותר. אין ספק כי הבחירה בביצוע תוכנית שנתית לעסקים מצריכה נכונות של כל עובדי החברה.