בחירת רואה חשבון נכון היא החלטה מכרעת עבור כל עסק ועסק. בעוד שגורמים כמו הכשרה, ניסיון ועלות נחשבים לעיתים קרובות כגורמים העיקריים שעלינו לקחת בחשבון בבחירת רואה החשבון, הרי שגם הגישה האישית צריכה לשחק תפקיד מרכזי ובלתי מבוטל.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

בפועל? פרמטר זה מקבל תשומת לב מועטה יותר, ועל כן נבקש במדריך זה להשיב את אור הזרקורים אל עבר היחס האישי. רואה חשבון המספק יחס אישי ללקוחותיו משפיע באופן ישיר לא רק על שביעות רצון הלקוחות ואיכות השירות, אלא גם על היכולת שלו לעבוד למען העסק ולנווט את הספינה אל עבר חוף מבטחים.

מאחורי המספרים יש אנשים

גישה אישית בהקשרה המקצועי מתייחסת לגישתו של איש המקצוע אל עבודתו ואל לקוחותיו. הדבר כולל את התנהגותו, עמדה אתית, סגנון תקשורת ומיומנויות בינאישיות עם כל לקוח ולקוחה.

עבור רואי חשבון העובדים עם נתונים ומספרים כל העת, דווקא כאן חשוב לנתץ את הסטיגמה שנוצרה ולהסביר כי מקצועות פיננסיים הממלאים תפקיד מפתח בקבלת החלטות כלכליות, מוכרחים להשתלב יחד עם גישה אשית היכולה להשפיע באופן משמעותי על האסטרטגיה הכוללת של העסק.

רואה חשבון שיהיה יחד אתכם 'באותה הסירה', וירגיש את העסק כאילו היה זה שלו, יוכל לקבל אתכם החלטות המונעות מתוך האינטרס שלכם.

אמון ותקשורת שוטפים

רואי חשבון מחזיקים במידע פיננסי סודי. גישה אישית חיובית, המאופיינת ביושרה, אמינות ומקצועיות, יוצרת אמון אל מול הלקוח.

לקוחות הבוטחים ברואה החשבון שלהם, ושיודעים כי ישנו איש מקצוע הנמצא איתם בתקשורת בכל עת ובכל צורך, סביר שישתפו מידע קריטי עם רואה חשבון שאינו רק מיומן אלא גם מכבד ואמין. לא אחת, תמצאו את עצמכם נדרשים להתייעץ עם רואה החשבון או מבקשים לטכס עצה, לשאול שאלה. אתם וודאי רוצים לחוש בנוח להתייעץ עם רואה החשבון שלכם, וכן להרגיש שיש לכם על מי לסמוך.

אמון הוא לא אחרת מאשר אחד מן היסודות המובהקים ביותר בחיפוש אחר רואה חשבון.

תקשורת יעילה היא חיונית (אם לא לומר אף קריטית)

יכולתו של רואה חשבון להסביר בבהירות מצבים פיננסיים מורכבים במונחים מובנים ופשוטים היא מכרעת, ולעתים קריטית לקבלת החלטות מצד הלקוח.

גישה אישית טובה ותקשורת ישירה ובריאה, מסייעת לצדדים להגיב בכל העת לכל צורך, להעריך ולהגיב לאתגרים שונים מולם ניצב העסק ו/או הלקוח.

רואי חשבון המטפחים את קשריהם עם לקוחותיהם בכל העת, מספקים אוזן קשבת חיונית, ולעתים די בכך שבעל או בעלת העסק ידעו שיש להם עם מי לדבר, על מנת שרמות המתח והטרדות מן העסק, יפחתו באופן משמעותי.

שירותים מותאמים אישית

רואה חשבון המקפיד על יחס אישי, סביר יותר שידע גם להתאים את שירותיו באופן אישי ללקוח/ה.

בהתחשב בצרכים ובנסיבות הייחודיות של כל לקוח, גמישות זו יכולה להוביל לשירות אישי יותר, שלרוב הוא יעיל ומוערך יותר על ידי הלקוחות. בסביבה העסקית התחרותית היבטים מסוג זה הם ללא ספק בעלי תרומה מכרעת לשיפור העסק וליציבותו הפיננסית.

ובכל שאלה והתייעצות, הינכם מוזמנים לבקר באתר EA&CO CPA פירמת רואי חשבון: https://cpa-ea.co.il/