בין אם מדובר על כלב מגזע בולדוג צרפתי או לחילופין, על לברדור - הרי שבשני המקרים הקיץ הישראלי יכול להביא איתו מזג אוויר בעייתי למדי כשזה נוגע לגידול כלבים שכן, החום והטמפרטורות הגבוהות בישראל מביאים איתן שלל תופעות שעלולות להיות בעייתיות עבור החברים שלנו שהולכים על 4. עם זאת, על ידי הכרה מוקדמת של אותן תופעות אפשריות ועוד מספר דגשים חשובים באשר לגידול כלבים בעונות הקיץ, אין ספק כי תוכלו להתגבר על הקושי ולדאוג לכלבים שלכם גם בחודשים החמים ביותר בשנה. אז מה צריך לדעת כאשר מדובר על גידול כלבים בקיץ וכיצד תוכלו לבצע זאת נכון? בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת בנושא זה.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

התייבשות או מכת חום

החל מלברדור ועד בולדוג צרפתי, כל גזעי הכלבים השונים עלולים לחטוף מכת חום או התייבשות בימים החמים ביותר בשנה, בדיוק כמו בני האדם. למעשה, מכת חום בדרך כלל מתרחשת במקרים בהם הכלב שלכם לא מצליח לשמור על חום גוף נורמלי שכן, בניגוד לבני אדם - כלבים אינם מזיעים, כך שהדרך היחידה בה הם יכולים לצנן את עצמם היא על ידי הלחתה, כאשר בעצם מדובר על נשימה קצובה עם לשון משתרבבת. במרבית המקרים, מכת חום או התייבשות בקרב כלבים מתרחשת בעיקר במקרים בהם משאירים את הכלב לבד במכונית סגורה. על כן, חשוב מאוד לציין כי בעת בה אנו מדברים על גידול כלבים בקיץ, קיים איסור מוחלט על השארתו של הכלב במכונית סגורה וכן גם תמיד יש לוודא כי הכלב שותה מספיק מים ונח במקומות מוצלים גם בזמן הטיול.

תספורת יכולה לעזור

במידה ואתם מחזיקים כלב עם שיער בינוני או ארוך, תמיד יהיה מומלץ לספר אותו לקראת בואו של הקיץ החם. למעשה, כאשר הכלב מסופר יהיה לו הרבה יותר קל לווסת את חום גופו, זאת בעוד כי הדבר מעולה גם עבור ההיגיינה והנוחות של החבר הנאמן שלכם שכן, בהינתן פרווה מסודרת וקצרה יהיה הרבה יותר קשה לטפילים שונים או כינים להטריד את הכלב שלכם. בעוד כי תמיד ניתן לספר את הכלב שלכם בעצמכם, תמיד יהיה מומלץ להשקיע עלות מסוימת ולקחת אותו אל ספר כלבים מקצועי על מנת שתוכלו לדעת כי הדבר מתבצע כשורה.

לסיכום

אין ספק כי גידול כלב זו חוויה נהדרת שמעשירה רבות את חיינו. אולם, כאשר מדובר על הקיץ הישראלי, חשוב מאוד להדגיש כי הטמפרטורות אינן אופטימליות לגידול בעלי חיים בשל החום הקיצוני. על כן, חשוב מאוד להיעזר בדגשים החשובים שציינו עבורכם במהלך כתבה זו על מנת שתוכלו לוודא כי אתם יודעים כיצד לגדל כלב בימי הקיץ החמים ביותר בשנה וכיצד לעשות זאת בצורה הנכונה.