הבטן מושכת אליה תשומת לב רבה, בעיקר בגלל המיקום שלה במרכז הגוף. עוד כדאי לזכור שבקיץ היא חשופה במקרים רבים – כשאנחנו בים או בבריכה – וגם לכך יש חלק במוטיבציה לעבור ניתוח שישדרג את המראה שלה. כאן בעמוד תמצאו מידע מקיף לגבי ניתוח מתיחת בטן, אופציה שמתאימה גם לגברים וגם לנשים.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

למי מתאים ניתוח מתיחה של הבטן?

ניתוחי מתיחת בטן (ישנם מספר סוגים, פירוט בהמשך העמוד) מתאימים לנשים וגברים בריאים, ובמשקל תקין או מעט מעל לנורמה המומלצת. חשוב להדגיש כי במקרים של עודף משקל משמעותי אין טעם לעבור את ההליך הכירורגי הזה, ולמעשה אף מנתח פלסטי מומלץ לא יבצע אותו – מפני שלא תהיה בו תועלת. קריטריון נוסף שנלקח בחשבון כשכירורגים פלסטיים בוחנים את ההיתכנות לביצוע הניתוח בבטן הוא מידת האלסטיות של העור באזור.

מה כוללים ניתוחי מתיחת בטן?

ישנם כאמור מספר סוגים של ניתוח מתיחת בטן , ולכולם מכנה משותף: מהות ההליך הכירורגי היא הסרת עודפי שומן ועודפי עור. עודפים אלה הם הגורם למראה הרופס והלא רצוי של הבטן, ולאחר הסרתם הבטן נראית חלקה יותר, הדוקה יותר וכמובן מתוחה היטב. אם העור לא אלסטי מספיק, הסרת השומן עלולה לגרום להחמרת המראה הרופס, ולכן זהו קריטריון חשוב.

הסוגים השונים של ניתוחי המתיחה

ההבחנה העיקרית היא בין ניתוח מתיחת בטן מלא למיני מתיחה, או אם תרצו מתיחת בטן גדולה מול מתיחת בטן קטנה. בשני המקרים הפעולה המתבצעת היא הסרת רקמות עור מיותרות ושאיבת שומן מיותר, אבל בניתוח הנרחב יותר גם מהדקים שרירים בתוך הבטן להשלמת המראה המחוטב יותר. במסגרת מתיחת בטן מלאה ניתן גם לתקן בקע טבורי, אם האדם סובל מכך. הבחירה בין שתי האפשרויות היא בהתאם להיקף השומן והעור העודפים והפיזור שלהם, וגם למצבו הכללי של האדם יש משקל בהמלצה ובהחלטה.

מה כוללת הכנה לקראת ניתוח מתיחת בטן?

השלב הראשון בתהליך מתיחת הבטן – וחשוב להדגיש שמדובר בתהליך ולא "רק" בניתוח – הוא מפגש ייעוץ. במפגש זה נבחנת הכדאיות של ההליך הכירורגי, ואם ישנה כזו, איזה סוג ניתוח מומלץ. דגש נוסף מבחינת כל מנתח פלסטי מומלץ (או, כמובן, מנתחת מוערכת) הוא תיאום ציפיות, על-מנת לא לפתח תקוות שווא (הניתוח משנה את המראה באופן משמעותי, אבל יש שינויים שלא ניתן ליצור באמצעות הליך כירורגי, מקיף ככך שיהיה). כמו כן כוללת ההכנה בדיקות שונות על-מנת לוודא כשירות רפואית לניתוח.

החלמה בעקבות מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן מתבצע בהרדמה מלאה. לאחר התאוששות של מספר שעות ניתן במרבית המקרים לחזור הביתה, ותקופת ההחלמה נמשכת כשבועיים. בפרק זמן זה ייתכנו כאבים (לא חזקים מדי), שטפי דם באזור המנותח ונפיחות שמתפוגגת בהדרגה. תוצאות הניתוח מתחילות להיראות אחרי כ-3-4 שבועות, והשינוי מושלם תוך מספר חודשים.