לאחרונה אתם שומעים עוד ועוד מילים לועזיות בעברית? למעשה, גם אתם בעצמכם מתחילים להשתמש באינספור מילים שמקורן בשפות אחרות? אם כך, טבעי שתרצו לדעת: איך זה קרה? ובעיקר, למה? האמת היא, שהעולם שבו אנחנו חיים הוא עולם גלובלי וגדול, אך מצד שני, התקשורת המודרנית הפכה את העולם לכפר קטן שהמידע עובר בו מהר.

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

 

כך קורה שאנחנו נמצאים במדינה אחת ולמעשה יכולים לדבר עם מישהו שנמצא במדינה אחרת. כתוצא מכך, ברור שיש גם השפעה הדדית בין הספות השונות. זו בדיוק הסיבה שבגללה היום אנחנו שומעים, גם בעברית, עוד ועוד מילים שמקורת בשפות אחרות, בין אם זו השפה האנגלית, לטינית או שהן מגיעות מכל מקור אחר. לדוגמא: אם תיכנסו לחנות ותבקשו "קן לתינוק", כנראה שהמוכרת לא תדע על מה אתם מדברים. לעומת זאת, אם תבקשו ממנה בייבינסט, מהר מאוד היא תוכל להראות לכם שלל אפשרויות בתחום. כולנו יודעים שבייבי נסט הוא סוג של כרית בד בצורה של קן אשר מיודעת לעטוף את התינוק ולגרום לו לישון רגע ובשלווה.

האם אפשר לשפר את הידיעות באנגלית?

מטבע הדברים, אם אתם שומעים יותר ויותר מילים באנגלית או בלועזית כשאתם מדברים עם קולגות בעבודה או בכל מקום אחר, אתם מנסים להבין על מה הם אומרים. הבעיה היא, שאם אתם לא יודעים אנגלית, אתם עלולים קצת ללכת לאיבוד. איך באמת תבינו על מה האדם שאיתו אתם מדברים אומר, אם הוא כל הזמן מתהדר בלועזית? איך עוצרים לרגע את השיחה ומבקשים הבהרות? זה לא כל כך קל כפי שנדמה לנו. לכן כדאי שתדעו: לימוד דיבור אנגלית זה הפתרון הנכון. שימו לב: זה לא באמת משנה בני כמה אתם או למה עד היום לא למדתם אנגלית כמו שצריך. זה גם לא חשוב אם אתם מגיעים עם רמה בסיסית ביותר או שיש לכם קצת ידע בנושא. מה שבטוח זה שאתם יכולים, בכל שלב בחיים, ללמוד לדבר אנגלית. יש אנשים שרוצים לדעת לדבר אנגלית כדי להבין את כל המילים הלועזיות שהם שומעים מאחרים. לעומת זאת, אנשים אחרים רוצים ללמוד לדבר אנגלית כדי להתקדם בעבודה או כדי להיות מסוגלים לטייל לבד בעולם. ואתם? כל עוד המטרה שלכם תהיה ברורה, אין ספק שתוכלו גם אתם ללמוד ולשפר את האנגלית שלכם בצורה נפלאה.

באיזו מסגרת תרצו ללמוד אנגלית?

מה שכן כדאי לדעת, זה שיש היום אינספור מסגרות ללימודי אנגלית. לכן ברור מדוע גם אתם תוהים: איך בכל זאת בוחרים את המסגרת הנכונה? האם באמת צריך לצאת מהבית כדי ללמוד אנגלית או שגם לימודים מקוונים יכולים להיות יעילים? האם אתרים, אפליקציות או אופציות אחרות יכולות לבוא בחשבון? כדאי לדעת שיש היום אפשרויות מגוונות. מה שחשוב באמת, זה לבחור את מה שנכון עבורכם. אתם יכולים לברר פרטים שונים אודות כל שיטה שבה אתם בוחרים וכך תדעו שהלימודים גם יהיו מהנים ויעילים. אם מה שאתם מחפשים זו מסגרת טובה ללימוד אנגלית עבור הילדים, כדאי יהיה לבדוק מה היא כוללת. ילדים, לדוגמא, לומדים הרבה יותר טוב כשהם נהנים ומשחקים. למעשה, משחק זו דרך לימוד מדהימה שמובילות לתוצאות נהדרות. לכן, אם תוכלו לבחור עבור הילדים שלכם מסגרת לימודים כזו שמציעה את מה שמתאים להם, איפה כאן הדילמה? ללמוד לדבר אנגלית זה לא בשמיים והגיע הזמן שתפסיקו לדחות את העניין החשוב הזה.