הימורים נתפסים כפעילות בילוי חברתית שקיימת כבר מאות שנים ואנשים בכל רחבי העולם נהנים ממנה. זו פעילות שיכולה להיות גם משעשעת וגם רווחית, אבל היא גם יכולה להיות מסוכנת אם לא נעשית בצורה אחראית. אולם, בעשור האחרון נראה שבעיית ההימורים החמירה, כאשר על פי ההערכות אחד מכל חמישה מבוגרים בארצות הברית עוסק בהימורים כלשהי בכל שנה. למרבה הצער, הימורים יכולים להפוך להתמכרות עבור חלק, מה שמוביל לבעיות פיננסיות, חברתיות ופסיכולוגיות. למרבה המזל, ישנם טיפולים זמינים כדי לעזור לאלה המתמודדים בהתמכרות להימורים.

קרדיט לתמונה: pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

 

התמכרות להימורים, הידועה גם בשם הימורים כפייתיים או פתולוגיים, היא הפרעת שליטה בדחפים שעלולה להיות בעלת השלכות חמורות על האדם ומשפחתו. אנשים עם התמכרות להימורים מתקשים לשלוט בדחפים שלהם להמר, גם כשהם יודעים שזה גורם להם לנזק כלכלי, חברתי ופסיכולוגי. התמכרות להימורים עלולה להוביל להרס כלכלי, למערכות יחסים מתוחות, לדיכאון ואפילו להתאבדות.

בבואנו לטפל בהתמכרות להימורים, ראשית יש לזהות את הבעיה, להבין אותה ולפנות לעזרה מקצועית. טיפול בהתמכרות להימורים כולל בדרך כלל שילוב של טיפול אישי וקבוצתי, טיפול תרופתי ושינויים באורח החיים. טיפול פרטני יכול לעזור לאדם לזהות ולטפל בגורמים הבסיסיים להתמכרות להימורים שלו, בעוד שטיפול קבוצתי יכול לספק תמיכה ועידוד. טיפול תרופתי יכול לעזור להפחית את הדחפים להמר, בעוד ששינויים באורח החיים יכולים לעזור לאדם להימנע ממצבים שעלולים לעורר את הדחפים שלו להמר.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא אחד הטיפולים היעילים ביותר להתמכרות להימורים. CBT עוזר לאדם לזהות ולהתייחס למחשבות ולהתנהגויות המובילות אותו להמר. זה גם עוזר לאדם לפתח אסטרטגיות התמודדות בריאות יותר ולזהות טריגרים שעלולים להוביל להימורים. לעיתים בנוסף לטיפול, ניתן לשלב טיפול תרופתי כגון נלטרקסון ואקמפרוסט כדי לסייע בהפחתה של הדחפים. נלטרקסון הוא אנטגוניסט לאופיואידים החוסם את ההשפעות של אופיואידים, בעוד אקמפרוסט הוא אגוניסט GABA המסייע בהפחתת התשוקה והפחתת הסיכון לדפוסי התנהגות שלא יחזרו. בנוסף, גם שינויים באורח החיים יכולים להועיל לאלו המתמודדים בהתמכרות להימורים. לפיכך, חשוב גם לבסס אסטרטגיות התמודדות בריאות, כמו פעילות גופנית, בילוי עם חברים ובני משפחה ועיסוק בתחביבים.

המאמר בחסות דוד זוארץ https://doctordavidzuhar.com/